מדו”ח של עמותת אור ירוק, עולה, כי חדרה היא העיר השביעית המסוכנת להולכי רגל הדו”ח ניתח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים 2017-2019 לכל 1,000 תושבים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים בישראל.
מהדו”ח עולה, כי בשלוש השנים האחרונות נפגעו בחדרה 170 הולכי רגל – 21.9% מכלל הנפגעים בעיר בשנים אלה. עוד עולה מהנתונים, כי 1.77 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל 1000 תושבים.
בנוסף נודע מהדו”ח תל אביב-יפו היא העיר המדורגת ראשונה בהיפגעות הולכי רגל – בתחומיה נפגעו 1,183 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות. בת ים נמצאת במקום השני עם 307 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות 2.38 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. עפולה במקום השלישי המפוקפק עם 107 הולכי רגל שנפגעו בשלוש השנים האחרונות. חיפה במקום הרביעי עם 551 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות. פתח תקווה סוגרת את החמישייה הראשונהעם 451 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות.
מעמותת אור ירוק נמסר, כי הסיבה המרכזית היא אי מתן זכות קדימה על ידי הנהגים. על פי הנתונים, רק 10% מהולכי הרגל נפגעו בתאונות דרכים בשל התנהגותם. 3% מהולכי הרגל נפגעו בעת נסיעה לאחור של הרכב, 3% נפגעו בשל אי ציות לרמזור, 1% בשל מהירות מופרזת והשאר בשל סיבות אחרות.
מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה, כי 70% מהולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019 נפגעו בשל אי מתן זכות קדימה להולך הרגל.
ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק, מסר: “הקורונה משנה סדר עולם ויותר מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם, כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חצית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל, לשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים לעשות את הבדל בין חיים ומוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם”.