הניידת מהווה שירות משלים למוקד האזרחים הוותיקים. מטרתה: מתן סיוע ופתרונות פנים אל פנים למיצוי זכויות התושבים הוותיקים.
בשבוע שעבר הגיעה ניידת השירות לאזרחים ותיקים "עד הבית" של המשרד לשוויון חברתי ליריד הבריאות בזכרון יעקב. את היריד קיימו היחידה לאזרחים ותיקים של מועצת זכרון יעקב בשיתוף פעולה עם עמותת זמארין. ליריד, שהתקיים במתנ"ס זמארין לרגל חודש האזרח הוותיק, הגיעו מגוון חברות המציעות שירותים לגיל השלישי והרביעי.
ניידת מיצוי הזכויות של המשרד לשוויון חברתי סיפקה מידע ישיר לבאים ליריד. הניידת מהווה שירות משלים למוקד האזרחים הוותיקים, מוקד טלפוני אותו מתפעלת בזק אונליין עבור המשרד לשוויון חברתי. מטרת השירות הינה הנגשת השירות הטלפוני לשירות פרונטלי יזום שיאפשר לתת מענה לאזרחים ותיקים שמתקשים להתנייד כדי לקבל עזרה או לעיתים אפילו מתביישים לבקש עזרה. עוד הוסיפו, כי למפגש הפרונטלי יש יתרונות לא מבוטלים. ניתן בשיחה פנים מול פנים לייצר תקשורת אישית. מלבד בדיקה אישית של הזכויות, ניתן להתחיל הליך של ליווי והדרכה אישיים. בין השאר, מתן הסברים וסיוע במילוי טפסים הנדרשים לצורך הלכי קבלת הזכויות השונות.
השירות יפעל כדרך קבע בשנים הקרובות ברחבי הארץ. הוא ילווה במתן תוכן העשרה מקצועי, באמצעות ימי עיון והדרכות. ימי עיון אלה ייערכו במתחמים ייעודיים שיוצבו מחוץ לניידת ברשויות השונות. במידת הצורך, פניית אזרח ותיק מועברת מידית לטיפול המוקד הפועל במרכז הארץ. פנייה מסוג זה מסייעת ומקצרת את הליך מיצוי הזכויות באופן אקטיבי מול מוסדות ורשויות שונים.
ברכי דליצקי, ראש אגף בכיר אזרחים ותיקים במשרד לשוויון חברתי, מדגישה כי זהו שירות פורץ דרך. "בשנים האחרונות העניק המוקד לאזרחים ותיקים סיוע ומענה למאות אלפי אזרחים ותיקים. לצד המענה הטלפוני הנרחב, עלה מהשטח גם הצורך במתן סיוע פנים מול פנים לאזרחים. בחודשים האחרונים הגיעה ניידת השירות שלנו לעשרות רשויות, עם מיטב אנשי המקצוע והיועצים. זו עליית שלב במענה שמעמיד המשרד בנושא מיצוי זכויותיהם של האזרחים הוותיקים ולהעניק שירות מקצועי, נגיש ומיטבי".
מימי איבגי, סמנכ"לית לקוחות מגזר ציבורי ותשתיות בחברת בזק אונליין, אמרה למערכת העיר News, כי "ניידת השירות היא מהלך חדשני ופורץ דרך בשירות הממשלתי. הניידת מהווה ערוץ אקטיבי נוסף, שמטרתו להעניק לאזרחים הוותיקים מעטפת שירותים הוליסטית. זאת בליווי מומחים ויועצים. מערך השירות מציב את האזרחים הוותיקים במרכז העשייה מתוך תחושת שליחות אמיתית. הוא פועל כדי להרחיב את מעגל מקבלי השירותים בקרב אוכלוסיית הוותיקים. צוות הניידת מעניק סיוע אישי, ממצה ופועל למימוש זכויותיהם של האזרחים"