• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה בחורף. לאלו יש להוסיף את הסכנה הטמונה בהסחת הדעת הסלולרית, שמהווה מכפיל סכנה בעונה הגשומה.

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה בחורף. לאלו יש להוסיף את הסכנה הטמונה בהסחת הדעת הסלולרית, שמהווה מכפיל סכנה בעונה הגשומה.

החורף הישראלי עלול לתעתע. במהלך ימים ארוכים הוא עשוי להסתכם בקרירות יחסית ובשמיים סגריריים. אבל לפעמים השלווה האפרורית “המשעממת” מתחלפת בסופה, וברוחות שעשויות להגיע לעוצמה ולמהירות של 100 קמ”ש. לצד ממטרים עזים שיכולים להסתכם בכמות המשקעים החצי שנתית בממוצע, שמגיעה בחצי שעה. אם נוסיף לכך את תשתיות הכביש שלא ערוכות לכך ולפיכך מוצפות,  ואת מערכת הרמזורים והחשמל שקורסות, ההמלצה היא להימנע מנהיגה בחורף בתנאי מזג אוויר קיצוניים. לצערנו, כמעט כולנו לעיתים נקלעים למערכת גשמים סוערת בשעת נהיגה. 

יותר הפתעות שדורשות את הפוקוס של הנהג

כמות ההפתעות על הכביש בחורף, גבוהה יותר מזו שפוגשים בעונות אחרות. החלקה על כביש רטוב, קטע דרך מוצף, עץ שקרס וחסם את הכביש, או רוח צד חזקה ופתאומית. כל המקרים האלה שכיחים יותר בחורף ולמרות שהם מאוד שונים זה מזה יש להם דבר אחד משותף.  כדי להיחלץ מהסכנה ולהתמודד עמה, נהג הרכב נדרש לתגובה מהירה ולהיות מפוקס מאוד בנהיגה. 

הטכנולוגיה אמנם הפכה את כלי הרכב שלנו להרבה יותר בטוחים, עם מערכות כמו ABS שמקטינות את סכנת ההחלקה ורכיבי בטיחות כמו כריות אוויר שעשויות להציל את חיינו בזמן תאונה, ועדיין – כשמסתכלים על השורה הסטטיסטית התחתונה, מתקבלת תמונה עגומה ומספרי ההרוגים והנפגעים בתאונות הדרכים לא יורדים ואף עולים משנה לשנה.

בעשור האחרון יש הכרה והבנה בכל העולם, שהטכנולוגיה, לצד קדמה ופתרונות לשלל בעיות, הביאה עמה גם כמה בעיות חדשות. בראש ובראשונה אנחנו מדברים על הסחת הדעת הסלולרית. נהגים לא עומדים בפיתוי ועושים שימוש אסור בטלפון הנייד בזמן נהיגה, וכתוצאה מכך הם לא ערים למה שקורה בכביש, ואז – בום. 

בחורף, כשתנאי הכביש והראות מאתגרים הרבה יותר ודורשים ריכוז גבוה ותגובה מהירה,  המחיר שגובה הסחת הדעת הסלולרית רק מחמיר. היום, מומחים מסכימים שהסחות דעת סלולריות בנהיגה עלולות להתלכד בחורף עם גורמי הסיכון שמזג האוויר הסוער מביא אתו. לכן, התמודדות עם הבעיה היא גם חלק מהפתרון הכולל לנהיגת החורף. 

הנה כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם בחורף בעונה הגשומה:

  • להכין את הרכב

הסיסמה המוכרת “הכן רכבך לחורף”, ממשיכה ותמשיך להיות רלוונטית. ההבדל בין מגבים שעובדים כמו שצריך לבין מגבים לא מתפקדים, יכול להסתכם במחיר החיים שלכם. מערכות כמו בלמים, מתלים או צמיגים חייבות לעבור בדיקה לפני חורף ובמידת הצורך גם טיפול והחלפה (רפידות בלמים וצמיגים). יש לוודא את תקינות האורות ובעיקר את אורות הערפל, שלעיתים אנחנו מגלים שאינם תקינים, רק כאשר הערפל אופף אותנו, ואז כבר מאוחר מדי. לא מדובר בפעולה ארוכה ומסובכת, ולרוב היא גם לא יקרה. אמצו את המנהג הזה וכבר חסכתם לעצמכם חלק ניכר מהסכנה.

  • עוברים לכוננות חורף

אחרי שווידאנו שהרכב תקין ומאובזר לחורף, חשוב שגם אנחנו, הנהגים, נחליף תקליט ונכנס למוד של נהיגת חורף. מה זה אומר? ובכן, בראש ובראשונה יותר פוקוס וערנות למה שקורה סביבנו. 

אף פעם לא מומלץ להתיישב בכיסא הנהג כשאתם עייפים. בחורף (כשהנטייה היא גם להדליק את מערכת החימום ברכב), הבעיה מקבלת משנה תוקף. לפני שאתם נוהגים, שטפו את הפנים, לגמו כוס קפה חזק או משקה אנרגיה. זה עשוי להועיל. 

נוסף על כך, בחורף נוהגים קצת יותר לאט. כשנוהגים לאט יותר רואים את הסביבה טוב יותר. מרחק הבלימה מתקצר והסיכוי לזהות הפתעות בזמן אמת, גובר. טיפ חשוב נוסף לנהיגת חורף הוא להימנע מבלימה חזקה, בעיקר על כביש רטוב. העדיפו מספר בלימות קצרות על בלימה רציפה וחזקה אחת, כדי לא לאבד שליטה על הרכב.  

  • מטמיעים ברכב מערכת SaverOne

כמו שהזכרנו, הסחות הדעת הסלולריות, מהוות מכפיל כוח לאתגרי הכביש שהחורף מזמן לנו בשעת נהיגה. הטמעת מערכת SaverOne למניעת הסחות דעת סלולריות היא תמיד רעיון מצוין. מעניק לנהג ולנוסעים שלכם מעטפת בטיחות נוספת. מערכת שמצמצמת מאוד את הסיכוי שתהיו מעורבים בתאונה. 

נכון להיום, המערכת משווקת רק לחברות. אבל אם אתם מנהלי ציי רכב או מקבלי החלטות אחרים בחברה שממילא מקדישים זמן ומחשבה להכנת צי הרכב של הארגון לחורף. זאת הזדמנות מצוינת לשפר את מעטפת הבטיחות של העובדים. מערכת SaverOne פותרת את בעיית הסחות דעת סלולריות בנהיגה, אחת ולתמיד. המערכת מבוססת על טכנולוגיה ש”משתלטת” על הטלפון הסלולרי של הנהג בזמן נהיגה, ומשביתה יישומים אסורים שעלולים לגרור הסחת דעת וסכנת חיים. מדובר בפטנט ישראלי מקורי ובאמצעי היחידי שבאמת פותר לחלוטין את הבעיה. סעו לאט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן