חבר מועצת פרדס חנה כרכור, עו"ד אביעד סיני, שיגר מכתב לנתיבי ישראל בבקשה לבחון מחדש את כל הסדרי הבטיחות ואמצעי הבטיחות – בדגש על צמתים וכיכרות.
עו"ד אביעד סיני, חבר מועצת פרדס חנה כרכור, פנה אל ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל, בדרישה לפתור סכנות בטיחותיות בדרכים הבין עירוניות החוצות את הישוב. דרכים שהינן באחריות החברה הלאומית לדרכים. בין השאר: דרך הנדיב, דרך פיק"א, דרך הים ורחוב המייסדים.
עו"ד סיני מציין במכתבו כי הכבישים הבין עירוניים שחוצים את הישוב, הנם סואנים וגורמים לשלל מפגעים וסכנות בטיחותיות חמורות. כולל, לטענתו, תאונות דרכים אותן היה ניתן למנוע בנקל בעזרת אמצעים פשוטים. על כן קובע סיני, כי נדרש להתקין מגוון אמצעי בטיחות בתנועה שיצמצמו הסכנות החמורות.
לאחר בדיקה שערך עו"ד סיני והתייעצות עם שלל גורמים, פונה סיני ודורש לקדם בדחיפות – מתן אפשרות לפנייה, אך ורק לכיוון התנועה ולא לשני הנתיבים בצמתים המחברים בין הכבישים הבין עירוניים לכבישים העירוניים. כמו כן הוא קורא להתקנת שלל אמצעי בטיחות בתנועה ותאורה מלאה בדרכים המסוכנות.
"לפני כמה שבועות קרתה תאונה בצומת דרך הנדיב (652) רחוב הצנחנים. התאונה נבעה בעיקרה בשל כשל בטיחותי לכאורה, והעובדה כי לא קיימים הסדרי בטיחות ראויים במקום. המכונית פנתה שמאלה מרח' הצנחנים ביציאה קשה מאד אל דרך סואנת דו נתיבית ונגרמה תאונה. לצערנו, התאונה הזו כמו נוספות הייתה יכולה להימנע אם הייתה נמנעת פנייה מאותם רחובות עירוניים אל הנתיב הרחוק – תוך חציית הנתיב עם התנועה העוברת". סיני מוסיף, כי "לאור היקפי התנועה המשמעותיים, מדובר בעשרות צמתים דומים בישוב אותם יש להסדיר מיידית".
עו"ד סיני: "עד לפתרון יסודי ומשמעותי, ניתן בקלות יחסית ובהשקעה לא גדולה להתקין מגוון אמצעי בטיחות בתנועה. אמצעים שיצמצמו הסכנה החמורה. הסדרת מעבר הולכי רגל בחלק המערבי, הצבת עמודים או גדרות לחסימת גלישת מכוניות. כמו כן, תמרורי אזהרה, פסי האטה ו/או הרעדה בצדי הדרך והכל בהתאם להמלצת הגורמים המקצועיים".
בנוסף סיני קורא להסדרת בטיחות במפגשי הולכי רגל עם התנועה העוברת בדרכים הבינעירוניות. לטענתו, חובה להציב תמרורי אזהרה על כלל הסכנות לאורך כל הדרך ולהתקין תאורה מלאה.
"יש להסדיר את הסדרי התנועה למציאות קיימת ונוכח היקפי התנועה ההולכים וגדלים. כך, למשל, לא מזמן נגרמה תאונת דרכים קשה ברחוב המייסדים (6502) לקראת קניון עין שמר בחלק דרך חשוך, שמסיבה לא ברורה איננו מואר. אין שום סיבה שלא להאיר את קטע הדרך הנ"ל ואחרים ללא דיחוי".
"דוגמא נוספת, הקטע דרך הנדיב (652) מכיכר אגד עד לכיכר דרך הים שהינו הכניסה הצפונית לישוב לכל המגיעים מאזור זיכרון יעקב בנימינה, המהווה ציר כניסה מרכזי לישוב, מקשר בין אזור התעסוקה לבין הישוב ואף כדרך מעבר למסגרות החינוכיות במקום (פנימיות ובית ספר)".
"בעוד אלפי מכוניות עוברות מידי יום, דיירי הבתים הצמודים לכביש והולכי הרגל שעוברים במקום סובלים ממציאות קשה ומסוכנת. לא ניתן לנוע בבטחה לא ברגל ולא ברכב, תאונות מתרחשות מידי יום בפקקי תנועה שמתרבים שם ועוד".
עו"ד סיני גורס, כי "עד לפתרון יסודי ומשמעותי, ניתן בקלות יחסית ובהשקעה לא גדולה להתקין מגוון אמצעי בטיחות. אמצעים שיצמצמו הסכנה החמורה. הסדרת מעבר הולכי רגל בחלק המערבי, הצבת עמודים או גדרות לחסימת גלישת מכוניות. כמובן, תמרורי אזהרה, פסי האטה ו/או הרעדה בצדי הדרך. הכל בהתאם להמלצת הגורמים המקצועיים". עו"ד סיני מסכם כי "כפי שניתן להבין 'הכתובת היא על הקיר'. לאור העובדה כי נפח התנועה הבין עירוני גדל באופן גורף עם השנים יש לטפל בעניין בדחיפות.
- בתמונה עו"ד אביעד סיני, צילום ענבל לוי
1תגובה