• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור עקיבא ומגיל 13 הוא לומד בפלורידה - באקדמיה לספורטאים מחוננים; איתי כהן, עוד לא בן 16 , וכבר הציב לעצמו מטרה שאף ישראלי עוד לא הגיע אליה: PGA TOUR

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור עקיבא ומגיל 13 הוא לומד בפלורידה – באקדמיה לספורטאים מחוננים; איתי כהן, עוד לא בן 16 , וכבר הציב לעצמו מטרה שאף ישראלי עוד לא הגיע אליה: PGA TOUR

עיתונות הספורט המקצועני בארה”ב החלה לעקוב אחריו, ומומחים ופרשנים בענף הגולף כבר סימנו אותו כעילוי וכדבר הבא. איתי כהן, עוד לא בן 16 , וכבר מסומן כעתיד הישראלי בענף הזוכה, רק כעת, לעדנה בישראל. את השיחה עם איתי, המתגורר בימים אלה בפלורידה – שם הוא לומד מזה כשלוש שנים באקדמיה לספורטאים מחוננים IMG ACADEMY( (, ניהלנו בין אימון לאימון. מתברר, שעולם הגולף אינו זר למשפחת כהן מאור עקיבא. בני המשפחה אף זכו לכינוי “משפחת האצולה של הגולף הישראלי. איתי הוא, בעצם, דור שלישי לשחקני גולף.
הסבא, מוטי, מספר כי למד לשחק לבד גולף. באותה עת אפשרו במועדון גולף קיסריה לסבא מוטי להתאמן, אחת לשבוע לבד. אז, בימים ההם, נחשבה אור עקיבא כעיר פועלים.

במשחק הגולף באותה עת, אחד מענפי הספורט היוקרתיים יותר, התמקדו בעיקר בעלי ממון. בכלל, מגרש הגולף של אז היה מקום מפגש קבוע של מובילי המשק הישראלי. מאז ועד היום, הדלת שנפתחה לסבא מוטי וההצלחות שרשם, משכו יותר ויותר אנשים למשחק במרכז הגולף קיסריה. כך הפך משחק הגולף לנגיש יותר לכולם. נחזור לשושלת המשפחתית. סבא מוטי לימד את הבן, איתמר, את רזי המשחק. לימים הפך לאלוף ישראל בגולף ואף היה הישראלי הראשון שזכה במדליית זהב במשחקי המכבייה. במשך עשור שיחק איתמר כהן גוף מקצועי בארה”ב. בנו, איתי, נולד על מגרשי הגולף בקליפורניה. כשאיתי היה בן חצי שנה, חזרה המשפחה לישראל. “כבר בתור ילד קטן, התאהב איתי בגולף והוא ממשיך השושלת, יורש העצר”, אומר לעיתון העיר News אבא איתמר.

איתי, כאמור, נמצא בימים אלה באחת המסגרות היוקרתיות יותר הפועלות בארה”ב. מדובר בבית ספר המיועד לספורטאים מחוננים, המשלב בין לימודים לאימונים, עם המחנכים והמאמנים הטובים ביותר. לוח הזמנים של איתי צפוף ביותר. הוא אומנם עוד לא בן 16 , אבל, גם לו זה ברור שמשמעת ברזל היא חלק בלתי נפרד מהצלחה. לכן, את הריאיון אנו מבצעים בין אימון אחד למשנהו, בחלונות זמן קבועים.

נדמה שנולדת לענף הגולף. כיצד זה מרגיש לך?

“אני חושב, שעבורי מדובר במהלך הטבעי ביותר. לדור שלישי לשחקני גולף, יש הרבה יתרון. סבא שלי ואבא שלי שחקני גולף מקצועיים ועתירי ניסיון והישגים. ואכן, מגרשי הגולף הם נוף ילדותי מאז שאני זוכר את עצמי. אותי לא הפתיע בכלל שרציתי ללכת בדרכם של אבי וסבי, אני חושב שגם להם זה היה די ברור”.

מה הוביל אותך להחלטה, בגיל 13 , לעבור לארה”ב ולהתמקצע בגולף?

“רציתי להגשים את החלום שלי ולהיות הכי טוב שאפשר בענף. הבנתי מהניסיון של אבא שלי, שאם אני רוצה להגשים את עצמי כשחקן גולף ברמות הגבוהות, לא תהיה לי ברירה מלבד לעזוב את ישראל למסגרת מסודרת אשר עוסקת בגולף. זה מה שעשיתי”.

למרות גילך הצעיר, אתה מסומן כדבר הבא. האם אתה רואה בגולף כמקצוע לעתיד או תחביב?

“הגולף, מבחינתי, הוא הכל ביחד. הגולף עבורי הוא דרך חיים. ככלל, הספורטאי הכי עשיר בעולם הוא טייגר וודס, שהוא שחקן גולף. נראה לי שהנתון הזה עונה על השאלה שלך האם ניתן לראות בגולף כמקצוע לעתיד”.

אתה בארה”ב מגיל 13 . תחילת גיל ההתבגרות. עד כמה קשה להיות רחוק מהמשפחה ומהחברים?

“עברתי לפלורידה בכיתה ז’. אם לדייק, אז בגיל 13 – בדיוק שבוע אחרי שחגגתי את בר המצווה. בהתחלה, אני מודה, היה לא פשוט. בכל זאת, אני ילד. להתרחק מהסביבה הטבעית, מהמשפחה ומהחברים זה לא דבר של מה בכך. אבל, החלום שלי היה חזק יותר מהכל . היום אני כבר רגיל וטוב לי איפה שאני נמצא. יש לי כאן חברים ואני שומר על קשר עם הארץ”.

אחת הטענות של ספורטאים מקצועיים בארץ, שקשה מאוד לשלב לימודים בתיכונים רגילים ואימונים אינטנסי ביים. מהם היתרונות של האקדמיה בפלורידה בה אתה לומד?

“התוכנית פה, בבית הספר שאני נמצא, היא שילוב של לימודים ושל גולף. האחד חופף את השני – כאשר שניהם ברמה מאוד גבוהה. המסגרת היא מקצועית – כך שיש צוות שלם המסייע לי להשקיע בלימודים ולהשקיע באימונים בגולף במידה שאף אחד מהם לא נפגע. זהו היתרון של בית הספר בו אני לומד. הוא מותאם לספורטאים ותוכנית הלימוד המשולבת עם אימונים היא חלק בלתי נפרד מבית הספר. נכון, שמדובר בהמון שעות – יום מלא אפשר לומר, אבל, כדי להצליח חייבים להשקיע ולעמוד ביעדים”.

מהו ההישג הכי גבוה אליו הגעת כשחקן גולף. איך זה הרגיש?

“כמו כל ספורטאי אני תחרותי. ניצחתי מספר תחרויות בארה”ב ובעולם. לאחרונה ניצחתי גם את אליפות ישראל לבוגרים. התחרות בישראל הייתה עבורי מאוד משמעותית. סבא שלי והמשפחה שלי היו עדים לניצחון. לי זה הרגיש סיפוק ואושר בלתי רגיל”.

האם אתה מסכים עם האמירה שגולף הוא משחק לעשירים בלבד?

“לא. בישראל, הגולף נחשב בעבר למשחק לבעלי מעמד, אבל בשנים האחרונות הנתון הזה נמצא במגמת שינוי ולא רק בארץ.
בעולם כולו הגולף הוא ענף ספורט בו משחקים כולם. השינוי התודעתי החל לפני הרבה שנים, אך בשנים האחרונות הוא תופס תאוצה ובמגרשי הגולף ובתחרויות פוגשים ונפגשים כולם”.

בארה”ב תחום הגולף נחשב למפותח מאוד – גם בהיבט האימונים. מה המצב בישראל?

“לצערי הרב מאוד, בישראל הגולף לא מספיק מפותח. ישנו מגרש אחד, בלי צעירים ובלי תחרויות. על מנת להגיע לטופ העולמי, לשם אני שואף, הבנתי שאני חייב לעזוב לארה”ב. יש לי יתרון גדול והוא שאבא שלי עשה בעבר את המסלול שלי. הוא זה שמנחה אותי בדרך הנכונה על מנת להגיע לטופ ולהגשים את עצמי. אני באמת מקווה, שבישראל ישקיעו בעתיד יותר ויותר בספורט ובספורטאים מקצועיים”.

כמי שסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, איפה אתה חושב שנראה אותך בעוד 10 שנים?

“אני מאמין ולשם אני מכוון: להפוך לישראלי הראשון שמגיע ל- PGA TOUR . הדרך עד לשם היא ארוכה, אבל עם חלום, מטרה ואימונים סביב השעון הכל אפשרי”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

מנעול על מערכת סייבר

מתקפת סייבר מדומה

מבוא למבדקי חדירה במערך הסייבר – penetration test בעולם בו איומים דיגיטליים מתפתחים כל

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן