הועדה לתשתיות לאומיות העבירה המלצתה לממשלה. בתוכנית, תחנות חדשות יוקמו בזכרון יעקב, בנימינה ואור עקיבא. תחנה נוספת תיבנה בחדרה
הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל), שבראשה עומד מנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן, העבירה לממשלה את המלצותיה בכל הקשור לשיפור ולהרחבת מסילות הרכבת.
התכנית, המתייחסת לתוואי שבין חוף הכרמל בחיפה לבין שפיים, תכפיל את מספר מסילות הברזל לאורך התוואי. והן תכלולנה בין ארבע מסילות לשש מסילות. פעולה זו תאפשר להוסיף שתי מסילות לרכבות מהירות. במקביל, להרחיב תחנות נוסעים קיימות וכן להוסיף תחנות חדשות. על-פי המלצות הות”ל, תוכנית התת”ל/65א’ תכלול, בנוסף, גם כביש לתחבורה ציבורית – מה שייאפשר לחסוך בעלויות הרחבה נוספת של כביש החוף.
בהיבט האזורי, הרכבת המהירה מחיפה לתל אביב תעשה את בצורה ישירה בחצי שעה. על-פי תכנית משרד התחבורה חלק מהרכבות המהירות תעצורנה בחדרה. הרכבות הפרבריות, גם הן מהירות, יסעו במהירות של 160 דקות ויכללו עצירות במספר תחנות. על מנת להיערך בצורה מיטבית, המליצה הוועדה על הרחבת תחנת חדרה באמצעות הוספת תחנה. לאורך הקו החדש והישיר תקים המדינה, במידה וההמלצות יאושרו, תחנה חדשה שתשרת את זכרון יעקב. בנוסף תחנה חדשה שתשרת את בנימינה ואור עקיבא. כאשר, על-פי התוכניות, התחנה הוותיקה בבנימינה, תיסגר.