• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
אסיף איזק

איגוד ערים שרון כרמל מתנגד להקמת תחנת הכוח בחדרה

חוות דעת מקצועית של האיגוד קובעת שהקמת תחנת הכוח תגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובאיכות הסביבה ובכלל זה לעליה ניכרת בזיהום האוויר

חוות דעת מקצועית של האיגוד קובעת שהקמת תחנת הכוח תגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובאיכות הסביבה ובכלל זה לעליה ניכרת בזיהום האוויר

היום (ראשון) התקיים דיון במועצת איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל, אודות חוות הדעת המקצועית. בדיון אושרה פה אחד העמדה שהציגו אנשי המקצוע של האיגוד, על ידי מועצת האיגוד- המייצגת 700 אלף תושבים ב-18 רשויות מקומיות. בנוסף הוחלט לדרוש לדחות את הדיון בנושא בוות”ל (הוועדה לתשתיות לאומיות א.ח) שנקבע למחר- יום שני.

מחוות הדעת המקצועית של האיגוד עולה, כי הסיבות העיקריות להתנגדות הן:

זיהום אוויר

מבדיקת האיגוד עולה כי תוספת הזיהום השנתית שתפלט לסביבה דרך הארובה של תחנת כוח 2 OPC צפויה להיות 1393 טון תחמוצות חנקן. כמות זו דומה לכמות תחמוצות החנקן הנפלטים מיחידה 5 או 6 בתחנת הכוח “אורות רבין” המוזנת בפחם ואשר כוללת אמצעי הפחתה (סולקנים). בנוסף, יפלטו לסביבה 348 טון תחמוצות גופרית ו -174 טון חלקיקים. מדובר בכמות ניכרת שתהווה כ-10% תוספת זיהום של תחמוצות חנקן מכל יחידות הכוח באורות רבין.

עוד עולה, כי בניגוד לציפייה שעם סגירת יחידות 1- 4 מדיניות אותה מוביל האיגוד, בניגוד להחלטת הממשלה לשמר את היחידות, כמות המזהמים תופחת באזור ב-50%. הרי שהפעלת תחנת כח או.פי.סי 2 תהווה תוספת של תחמוצות חנקן לסביבה בהיקף של כ-20%. האיגוד ציין, כי בתסקיר שהוגש לוןת”ל לא נלקחו נתוני הרקע להפעלת יחידות 1-4 בשימור ולכן, בחיזוי פיזור המזהמים במצב עתידי צפוי להיות גבוה מהמוצג בתסקיר.

עוד עולה בנוגע לזיהום האוויר, כי בשלב ראשון התחנה תפעל רק בשעות עומס שיא של צריכת החשמל, כלומר, יהיו ריבוי של הפעלות והדממות שיובילו להשלכות סביבתיות חמורות של פליטות מזהמים ללא יכולת פיקוח על החריגות.

קידום אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה במקום שימוש באנרגיה פוסילית

טכנולוגיות אגירת אנרגיה יחד עם הקמת אנרגיות מתחדשות מסוגלות לתת מענה יעיל יותר סביבתית וכלכלית מאשר שימוש באנרגיה פוסילית כפי שצפויה באו פי סי 2.

על פי אנשי המקצוע של האיגוד בעידן בו כושר הייצור של האנרגיה המתחדשת גדל ומשתפר בד בבד עם הטכנולוגיה לאגירת אנרגיה האיגוד מאמין שמחובתנו המוסרית להתייחס לשימוש בגז ובדלקים פוסלים כמקור אנרגיה זמני וכשלב ביניים עד מעבר מלא ככל הניתן לאנרגיה מתחדשת ונקייה.

עוד צוין כי או.פי.סי 2 בחדרה הייתה אחת החלופות לסגירת יחידות הייצור הפחמיות 1-4 באורות רבין. מרגע שהוחלט על הקמת המח”זמים באתר אורות רבין ביחידות 70,80, לדעת האיגוד אין צורך להחזיר את התכנית לשולחן הדיונים.

מפגעי רעש

בתסקיר שהוגש לוות”ל לא נבחן נושא של רעש בשעות שיא אשר חשיבותו רבה בעיקר לאור העובדה של סמיכות שטח התחנה לבתי ספר, גני ילדים ושכונות מגורים במרחק של 500-1000 מטר בלבד.

פגיעה במינים נדירים

על פי התסקיר שהוגש לןות”ל בתחומי התכנית שלושה בתי גידול, מתוכם רק שנים נסקרו. יתרה מכך- בית הגידול של נחל חדרה עצמו לא נסקר כלל. מתוך שני בתי הגידול שנסקרו נצפו 116 מינים מתוכם שבעה מינים אנדמיים לישראל ולשכנותיה, שבעה מינים מוגנים ושלושה מינים בסכנת הכחדה. עוד עולה כי בצמידות לשטח התכנית, בשטח נחל חדרה נמצאו שני בתי גידול ייחודיים ומספר עצים מיוחדים ובעלי ערך היסטורי.

יו”ר האיגוד וראש מועצה אזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, מסר, כי “מטרתו של האיגוד היא לצמצם את הפגיעה בסביבה ובכך לשפר את איכות החיים במרחב. תפיסת העולם שלנו היא קידום אנרגיות מתחדשות כבר בעתיד הקרוב, במקביל להפסקה מוחלטת של שימוש בפחם וצמצום השימוש בגז. השילוב בין הפגיעה בסביבה ובאיכות החיים הצפוי מצד תחנת 2 OPC, כפי שעולה מחוות הדעת המקצועית של האיגוד, במקביל לתפיסה לקידום אנרגיות מתחדשות מובילה אותנו להתנגד להקמת תחנת הכוח 2 OPC למען איכות חיי התושבים ואיכות הסביבה”.

ארז אריאב, תושב פרדס חנה-כרכור ממובילי המאבק נגד הקמת תחנת הכוח, ברך על ההחלטה ומסר למערכת “העיר News”, כי כיו”ר מטה המאבק אני מברך את האיגוד על ההחלטה ומחזק את כל הרשויות שהתנגדו והיו רבות כאלה. לצערי חדרה לא ברשימה ואמרה שמה שהאיגוד יחליט הם יעשו. אנחנו נמשיך לתת רוח גבית למאבק הציבורי, כמו שהאיגוד ביקש. נמשיך להוביל את זה. אנחנו רואים בזה הישג, אבל עדיין לא הגענו ליעד. זו תחנה ראשונה חשובה מאד והתחנה הסופית היא שלא תקום עוד תחנת כוח בחדרה”.

עו”ד אביעד סיני, חבר מועצת פרדס חנה-כרכור ויו”ר הוועדה לאיכות הסביבה מסר למערכת “העיר News”: “שמח שמאמצינו הביאו את האיגוד לקבל את ההחלטה החשובה ולהתנגד בכל תוקף לחלופת חדרה. אין שום מקום להקים אורות רבין “2” שתזהם ותפגע באיכות חייהם של מאות אלפי תושבים מהאזור. האזור איננו החצר האחורית של גוש דן ולא נסכים לכך. אני מודה לאיגוד ערים לאיכות הסביבה, לחבריו, לראש מועצת פרדס חנה כרכור שהעלתה את הנושא, למ”מ ראש המועצה שסייע ולמטה המאבק של התושבים, אותו מוביל ארז אריאב. יחד נעשה ונצליח”.

הדיון התקיים ביוזמת ראש מועצת פרדס חנה כרכור הגר פרי יגור, עו”ד אביעד סיני, חבר מועצת פרדס חנה-כרכור והמועצה האזורית אלונה, שהגישו בקשה לקיים דיון.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה, כי “עיריית חדרה תמשיך  לשמור על איכות החיים בעיר כפי שעשתה עד היום ותציג את עמדתה במקומות הרלוונטיים ובטח לא בכלי תקשורת כזה או אחר”.

מחברת OPC נמסר בתגובה, כי “החברה הכינה תסקיר סביבתי בהתאם להנחיות הועדה לתשתיות לאומיות, שממצאיו עומדים בתקנים הסביבתיים ואושרו על ידי גורמי המקצוע של הוות״ל. תוספת הפליטה הצפויה מפעילות תחנת הכוח, בעבודה רציפה בעומס מלא, הינה בעלת השפעה זניחה על הסביבה. חברתנו פועלת מזה שנים בעיר חדרה ללא בעיות מסוג כלשהו, וכך נפעל גם בהמשך. כפי שהבהרנו טרם הדיון, נשמח להציג בפני ראשי הרשויות והציבור באופן מקצועי את ההשלכות הסביבתיות, להבהיר כל סוגיה נדרשת, ואנו משוכנעים שבכך נפיג את החששות השונים מפני הפרויקט”.

תמונה-יו”ר האיגוד וראש מועצה אזורית חוף הכרמל, אסיף איזק

צילום-סטודיו טל בדרק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן