• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
האות הוענק השנה לשישה יקירים ויקירות: חיים געש ז"ל. שמחה אילני, אסתר מגן, מאיר מרדכי, חיה בן צבי ועמוס בן צבי  על מפעל חיים ועל פעילות ציבורית משמעותית רבת שנים.

אות יקיר פרדס חנה לשנים 2020 – 2021 הוענק לשישה יקירים ויקירות

האות הוענק השנה לשישה יקירים ויקירות: חיים געש ז"ל. שמחה אילני, אסתר מגן, מאיר מרדכי, חיה בן צבי ועמוס בן צבי  על מפעל חיים ועל פעילות ציבורית משמעותית רבת שנים.

האות הוענק השנה לשישה יקירים ויקירות: חיים געש ז”ל. שמחה אילני, אסתר מגן, מאיר מרדכי, חיה בן צבי ועמוס בן צבי  על מפעל חיים ועל פעילות ציבורית משמעותית רבת שנים.

אות יקיר פרדס חנה כרכור הוא עיטור הוקרה אשר מוענק מדי שנה, על ידי ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור. האות הוענק השנה לשישה יקירים: ראש המועצה לשעבר חיים געש ז”ל. שמחה אילני, אסתר מגן, מאיר מרדכי, חיה בן צבי ועמוס בן צבי  על מפעל חיים ועל פעילות ציבורית משמעותית רבת שנים. היקירים נבחרו על ידי הוועדה הציבורית לבחירת יקיר/ת פרדס חנה כרכור. בקביעת מקבלי האות הובאו במניין השיקולים, המרקם המיוחד של אוכלוסיית פרדס חנה כרכור ותחומי עשייתם השונים.

ראש המועצה, הגר פרי יגור, אמרה בטקס הרשמי: “התברכנו בקהילה פעילה ומעורבת. יקירות ויקירי הישוב הנבחרים מייצגים ומשקפים עולמות עשירים ומלאי תוכן. כל אחת ואחד מהם מייצרים בדרכם גלי אדווה עדינים, שרחשיהם מורגשים ונישאים לכל עבר. כל אחת ואחד בתחומו ובמעגליו, שמם הולך לפניהם כמי שיש להם חלק בחייהם של רבים מאיתנו. האות  ניתן לכם כביטוי להערכה, הוקרה ותודה על חלקכם המשמעותי בצביונה של המושבה ואופייה. על פעילותכם הציבורית המתמשכת ותרומתכם המשמעותית ליישוב ולקהילה. טיפחתם והזנתם מרחבים קהילתיים. יצאתם מהמרחב האישי ומאזורי הנוחות. פעלתם למען הזולת, יצקתם משמעות לחיי הקהילה שלנו והטבעתם חותם אמיתי בהווה ולעתיד. תרומתכם זוהרת במיוחד ואתם מקור לגאוות כולנו. אתם מרכיביה של חברה תומכת, בריאה אנושית וערכית. אתם פרדס חנה כרכור במלוא הדרה”.

תמי בר ששת, יו”ר הועדה לבחירת יקיר/ת המושבה, אמרה: “בערב זה בחרה המועצה המקומית פרדס חנה כרכור להוקיר את הנבחרים מבין ותיקי היישוב שתרמו תרומה יוצאת דופן להתפתחות היישוב, לגיבוש אופיו ולמורשת שלו. השלכת פעילותם ניכרת באופן בולט, חשוב ומשמעותי גם כיום. הבחירה נעשתה על ידי ועדה ממונה מקצועית ומגוונת שבחנה את המלצות התושבים ליקיר המושבה. חוסנה ועצמתה של קהילה נמדדת על פי האנשים הפועלים בתוכה. קהילה אשר התברכה באנשים כמוכם , הפועלים המסירות מתוך אמונה בדרך , אהבה ונתינה היא קהילה עוצמתית”.

חיים געש ז”ל, יקיר המושבה לשנת 2020

חיים געש ז”ל נולד בפרדס חנה בשנת 1950. בנם הבכור של מרים ויוסף פטמן, ניצולי שואה שעלו לישראל מהונגריה אחרי המלחמה. כנער למד בכפר הנוער “מבואות ים”. חיים התגייס לקורס חובלים ושירת במשך 28 שנים בחיל הים. במהלך שירותו ביצע מספר תפקידים בכירים. ביניהם, פיקד על בית הספר לחובלים. לאחר מכן פיקד על בסיס אשדוד והשתחרר כראש מחלקת מבצעים של חיל הים בדרגת אלוף משנה. בשנת 1998 נבחר כראש מועצת פרדס חנה כרכור וכיהן עד שנת 2017 .

במהלך כהונתו רבת השנים הטביע חיים את חותמו על צביונה של המושבה. מכוח אישיותו, מנהיגותו ומעשיו תוך תרומה אדירה להתפתחותה ושגשוגה של המושבה. כל זאת, תוך הפגנת סובלנות והתחשבות הדדית בשמירה על אופייה הייחודי וההטרוגניות של התושבים. חיים הקדיש את מרבית מרצו לקידום תכניות ופעולות המשפיעות עד היום במגוון רחב של תחומים.  חינוך, חברה וקהילה, קליטת עליה, תרבות, ספורט ואיכות הסביבה. התנהלותו של חיים כראש מועצה מהווה דוגמא ומופת לאיש חזון, עשייה ויושרה של איש ציבור. על כל אלו ועוד הוענק לחיים געש ז”ל אות יקיר המושבה בשנת 2020. לצערנו, חיים לא זכה חיים לקבל את האות בעודו בחיים.  חיים נפטר לאחר התמודדות עם מחלה קשה בדצמבר אשתקד.

אסתר מגן, יקירת המושבה לשנת 2021

אסתר מגן ילידת 1937. אם לחמישה ילדים וצאצאים רבים. עלתה ארצה כנערה עם משפחתה מפרס. סיפורה וסיפור משפחתה מספר את סיפורה המיוחד של הארץ הזו. החל משנות ה 70 עבדה אסתר כרכזת נוער, עובדת שכונות ולאחר מכן כמרכזת המחלקה לתרבות הדיור. הייתה קצינת ביקור סדיר וכן רכזת נעמ”ת ביישוב. בהמשך השתלבה כעובדת מועצה, הקימה ונהלה את המועדון הראשון לאזרחים הוותיקים ביישוב. אסתר פתחה את ביתה וליבה ונהגה לארח ולטפל בכל אלו שזקוקים לסיוע. גם כשיצאה לגמלאות המשיכה אסתר להתנדב, לתרום ולסייע לאנשים בקהילה בשלל נושאים. על כל אלו ועוד נבחרה אסתר ליקירת המושבה לשנת 2021

 

שמחה אילני, יקיר המושבה לשנת 2021

שמחה נולד ב-1936 בכפר פינס לחלוצים בוני הארץ וממקימי כפר פינס. נשא לאישה את אליקה לבית בירנבוים, בתם של טובה ושלמה ז”ל, מראשוני המושבה וחלוציה. הזוג התיישב בפרדס חנה ובה הקימו את משפחתם. משנות השישים היה חבר ב”אגד” ושימש כנהג במושבה במשך כמה עשורים. מתוכם, גם כמנהל התחנה. עד היום “שמחה הנהג” הוא מותג של ממש בקרב ותיקי היישוב.

משנות השמונים משמש כגבאי של “בית הכנסת הגדול” בהתנדבות ומהווה אחת הדמויות הדומיננטיות בבית הכנסת ובחיי הקהילה, תמיד עוזר בסידור, ניהול והפעלת בית הכנסת. כמו גם אירועי בר מצווה ,שבת חתן וארועים רבים לכלל תושבי היישוב. מסירותו ופועלו למען בית הכנסת היא ללא קץ ומשוא פנים. שמחה הוא סמל לצניעות, אדיבות, סובלנות, קירוב בין דתיים לחילונים וכל מה שטוב בפרדס חנה כרכור. על כל אלו ועוד נבחר שמחה ליקיר המושבה לשנת 2021 .

מאיר מרדכי, יקיר המושבה לשנת 2021

מאיר נולד בשנת 1955 בפרדס חנה כרכור, בוגר בית ספר מרחבים ותיכון אזורי. בצבא שירת בחיל המודיעין ומיד לאחר מכן גויס למשטרה בה מילא מספר תפקידים בכירים. במקביל לעבודתו במשטרה היה בין מקימי עמותת הכדורגל מועדון ספורט-מ.ס. פרדס חנה כרכור . עם פרישתו מהמשטרה, בשנת 1995 ועד היום, מנהל את העמותה. העמותה מנוהלת בהתנדבות מלאה ומקדמת פרויקטים כגון צו פיוס – לשילוב יוצאי אתיופיה בליגות הכדורגל. כמו כן, פרויקט למען השלום – בשיתוף ילדים מהמגזר הערבי בגבעת חביבה ועוד.

במסגרת תפקידו זה שם דגש מיוחד לתמיכה ועזרה לנוער במצוקה ולמשפחות קשות יום. עובד בשיתוף מחלקת הרווחה ומוסדות לנוער בסיכון. שם לעצמו מטרה “כמה שפחות ילדים ברחובות” . מאיר מלווה את הנערים גם לאחר פרישתם מהמשחק. מסייע  לילדים שפרשו ממסגרות החינוך להשתלב חזרה בבית הספר. בנוסף, מסייע ברכישת ספרים וכלי כתיבה כמו גם בהשכנת שלום בית ועוד. מאיר הינו דוגמא להנחלת ערכים של אהבת הארץ, מקצוענות וכיבוד הזולת. על כל אלו ועוד נבחר מאיר ליקיר המושבה לשנת 2021

עמוס בן צבי, יקיר המושבה לשנת 2021

עמוס נולד בפרדס חנה  בשנת 1940 בשכונת נווה אשר, בן המושבה. במסגרת גרעין נחל הגיע לקיבוץ אלומות שם הכיר את זוגתו לחיים את חיה. היום הם מקבלים כל אחד לחוד וביחד את אות יקיר המושבה. בשנת 1972 חזרו עמוס וחיה להתגורר בפרדס חנה כרכור. מאז ועד היום הם פועלים כל אחד לחוד וביחד כגוף אחד ותורמים בכל נושא הקשור לקידום חיי התושבים במושבה. ביתם ברחוב העצמאות 17 הפך למוסד פתוח לכולם. במהלך השנים התקיימו בו אין ספור ישיבות , מפגשי תושבים, הצגות, שיחות אישיות עם תושבים. עמוס הוא “האיש שאכיפת לו”.

ברגע שנתקל בליקוי, בעיה, או אתגר- תמיד יתריע עליהם. בד בבד, עם הצעה לפתרון והירתמות אישית לעזרה. לאורך כל שנות עשייתו הוא רותם את ניסיונו המקצועי וחשיבתו המקורית לטובת האינטרס הציבורי. כמעט בכל מבני הציבור המשרתים  את האזרחים הוותיקים ביישוב, עמוס היה מעורב בבנייתו או בשיפוצו. עמוס ממקימי קבוצת הפטאנק והיוזם של  הקמת מגרשי  ומבנה המועדון. במשך שנים ארוכות  הוא חבר בהנהלת העמותה למען הקשיש בפרדס חנה כרכור. הוא שותף מלא להתוויית המדיניות ופיתוח תחום השירותים לאוכלוסייה הוותיקה ביישוב. בנוסף, הוא האיש אשר הגה ופעל למען הקמת סיעת “אזרחים וותיקים” עצמאית ביישוב. יחד עם חיה שעמדה בראש הסיעה, הצליחו במשימתם. עמוס מיישם הלכה למעשה את הכלל “תמיד ראה את טובת הכלל לפני טובתך האישית”. על כל אלו ועוד נבחר עמוס ליקיר המושבה לשנת 2021

חיה בן צבי, יקירת המושבה לשנת 2021

חיה בן צבי נולדה בארגנטינה בשנת 1938. בגיל 23 הגיעה לישראל כמתנדבת עצמאית ונקלטה בקיבוץ “אלומות”. בקיבוץ הכירה את עמוס בן צבי, בן זוגה לעתיד, יליד פרדס חנה ויחד עברו להתגורר במושבה בשנת 1972.  לזוג ארבעה ילדים ו-12 נכדים. חיה התחילה את עבודתה כסייעת במכון פיזיותרפיה . בשנת 1974 נפתח במרכז המושבה המעון הראשון של נעמ”ת וחיה לקחה את האחריות להקים ולנהל את המעון. המעון הפך מהר מאוד למעון מוביל ומוצלח, המשלב בין השאר ילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחות קשות יום. אחרי 15 שנים בנעמ”ת הקימה גן פרטי בביתה.

עד היום יש מתושבי המושבה המבוגרים שמכירים את חיה בתור הגננת שלהם או של ילדיהם ונכדיהם. לפני 20 שנה החלה בפעילותה הציבורית למען האזרחים הוותיקים. פעילות זו גברה כשנכנסה לפוליטיקה המקומית כנבחרת ציבור. היא הקימה את וועדת הגמלאים והנגישות במועצה המקומית . בתקופתה הייתה שותפה יחד עם האגף לשירותי רווחה וקהילה והעמותה למען הזקן לקידום פעילות האזרחים הוותיקים וגידול משמעותי של התושבים הלוקחים חלק בפעילות הענפה בארבעה מרכזים הקהילתיים ביישוב שהוקמו בתקופה זו.

לפני הבחירות האחרונות חיה יזמה להקמת סיעה עצמאית לאזרחים הוותיקים והקימה רשימה “יש מאין” . הרשימה זכתה במנדט אחד. לפני כשנה פרשה מתפקידה כחברת מועצה , אך ממשיכה להוות ציר מרכזי בדאגה לרווחת האזרחים הוותיקים ולבעיות נגישות ובכך הטביעה את חותמה באופיו של היישוב ומהווה השראה גם לחברי מועצה אחרים. על כל אלו ועוד נבחרה חיה ליקירת המושבה לשנת 2021

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן