הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) אישרה את תכנית משרד התחבורה להכפלת מסילות החוף; תחנה חדשה תוקם בצומת בנימינה, על כביש 4, ותשרת את בנימינה ואת אור עקיבא
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף. התכנית כוש ללת שדרוג של מסילות קיימות – כך שיאפשרו נסיעה במהירות 160 קמ”ש. בנוסף, הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ”ש.
שרת התחבורה, מירי רגב, מסרה כי עם השלמת העבודות, זמן הנסיעה מחיפה לתל אביב צפוי להתקצר מ 50- דקות כיום לזמן של 28 דקות בלבד. היבט נוסף, כך לדברי השרה רגב, תדירות הנסיעות בשעות השיא תגדל באופן משמעותי “והיא צפויה להגיע עד ל 14- רכבות. המשמעות היא רכבת כל 4.5 דקות”.
כחלק מהגישה לחיבור הפריפריה עם ערי המחוז חיפה ותל אביב, מספר התחנות בין שתי הערים יגדל ל- 11.
בהודעה רשמית נמסר, כי “הכפלת המסילות חיונית לקידום התכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנת 2040 . תכנית שגובשה בשיתוף משרד האוצר”. יעדי התכנית הם הסעת 300 מיליון נוסעים בשנה – לצד 40 מיליון טונות מטענים בשנה. ברשת הכוללת יפעלו כ 150- תחנות רכבת.
הפרויקט עצמו מתוכנן להסתיים עד 2030 . כאשר בשלב ראשון יוכפלו המסילות באזור נתניה. כחלק מהשדרוג, כאמור, ובניגוד לתכנית המקורית, ארבע מסילות החוף תעבורנה מחוץ לבנימינה. תחנה חדשה תוקם בצומת בנימינה (על כביש 4 א.ח( והיא תשרת את בנימינה ואת אור עקיבא. תחנה זו, כך נמסר ממשרד התחבורה, תחליף את תחנת בנימינה הקיימת שתבוטל.
הכפלת מסילות החוף היא חלק מתכנית לאומית אשר אושרה על-ידי ממשלת ישראל בשנת 2014 . תקציבה נאמד בסכום שיא של 31 מיליארד שקלים. “מטרת העל היא חיבור בין המרכז לפריפריה כדי שנגיע למצב בו מרבית תושבי ישראל יוכלו להגיע מהפריפריה למרכז ולהיפך בטווח של עד 60 דקות”, סיכמה השרה רגב.
צילום אילוסטרציה fotolia
1תגובה