מספר טיפים לשיווק העסק ומהם המאפיינים השכיחים לסביבה תחרותית מבחינת אסטרטגיה שיווקית
ברוכים הבאים למציאות הכואבת של החיים. כן, אם אתם נמצאים בתחום פעילות עם ריבוי תחרותיות, אתם בטח מרגישים שאתם כל הזמן עם הסכין בין השיניים. במקום של תחרות ענפה, רק החזק שורד. אבל, ישנם גם יתרונות לא מעטים בעסק שנמצא בסביבה מאוד תחרותית. בעזרת אסטרטגיה שיווקית נכונה ועבודה מתודולוגית ונחושה, אתם תוכלו להביט מלמעלה על שאר העסקים ולהנות בעיקר מהיתרונות. כמו פדיון גבוה על כל לקוח. אז לפני שנתחיל ברשימת הטיפים שלנו לשיווק העסק , בואו נדבר מהם המאפיינים השכיחים של סביבה תחרותית מבחינת שיווקית.
דבר ראשון, כולם מתחרים בעזרת פרסום ממומן בגוגל על אותן מילים. יש תחומים רבים כמו עריכת דין, מנועלות לרכב, גישור, טיפול פסיכולוגי ועוד שעל מנת להופיע במיקומים הרלוונטיים בגוגל תצטרכו להיפרד מעשרות שקלים לקליק בודד! אז איך תוכלו לשרוד במצב כזה? קבלו מספר טיפים לאסטרטגיה שיווקית.
הטיפ הראשון:
לפתח את ערוצי השיווק האורגניים שלכם. למשל העלו פרופיל של העסק בגוגל מיי ביזנס . אתם לא תאמינו, אבל אם יש לכם מספיק לקוחות מרוצים שמוכנים להעיד על זה בפומבי, אתם תתחילו לקבל טלפונים. והרבה. המפתח פה הוא כמות ואיכות .אם יש לכם מעל 50 חוות דעת , כנראה תהיו מדורגים ב-3 המקומות הראשונים לתחום שלכם ובאיזור מגורים שלכם ומפה והלאה זה יקרה כבר בצורה טבעית.
הטיפ השני:
תשקיעו בלתת ערך אמיתי באתר. פה אין הכוונה לייצר כתבות עם המון תוכן של טקסט ארוך למנועי החיפוש. נהפוך הוא. תנו לגולש ערך שלא קיים באתרים אחרים.
תתחילו בזה שתראיינו מספר אנשים שמתעניינים בתחום הזה שאתם נותנים בו שירות. תראיינו אותם או תשלחו להם סקר. תתחילו בלשאול אותם מהי הדרך או הסיבה שהם בוחרים נותן שירות או מותג. אנחנו ממליצים בחום על סקר איכות באתר שלכם או על ידי חברה חיצונית. כבר כעבור שיחה עם 10 אנשים רציניים , תבינו שיש לכם זהב ביד.
הטיפ השלישי :
לעולם לא לוותר על לקוח . לקוחות נמצאים בכל מיני שלבים של חיפוש אחר פתרונות שונים. לפעמים הם מבררים מחירים, לפעמים הם בודקים את השוק ולפעמים הם כבר מוכנים לסגור עסקה אבל אף אחד באותו רגע לא פנה אליהם. רוב בעלי העסקים ברגע שהלקוח לא קונה מהם את המוצר בפעם הראשונה , די מתעלמים מקיומו ועוברים לשרת את הלקוחות הבאים. לכן הטיפ הוא לבצע החזרה יזומה של פרוספקטים , שמראים באמת כוונות רציניות בכמה שיותר דרכים שיווקיות. אם זה דרך וואטסאפ או דרך מיילים או אפילו קמפיין ממומן בפייסבוק. העיקר שכל כמה ימים הם יראו אתכם ואז יתחילו להתרגל למותג שלכם.
הטיפ הרביעי:
הוא לא להיות מקובעים. פעם פרסמתם מבצע מסוים והוא עבד מצוין. אז מה. העולם משתנה כל הזמן וגם המתחרים כל הזמן מגיבים. זהו מהי ההצעה הכי טובה בשוק עבר הלקוח ותשקלו באובייקטיביות אם הייתם בנעליהם, האם הייתם מעדיפים הצעה זו על פני זו שלכם.
תהיו יצירתיים. אם נניח ספק אחר מציע 40% הנחה על כל הרהיטים. אולי כדאי שאתם תציעו 1+1 על כל מחלקת הרהיטים בחנות שלכם ותגרפו את כך את רוב הלקוחות. תנסו כמה הצעות ערך שונות ללקוחות שלכם. אל תתקעו על אותה הצעה.
הטיפ החמישי:
אל תסיקו מסקנות אף פעם שהאתר שלכם מושלם והכל עובד פיקס. כל פעם שאנחנו מנסים לבצע קנייה באתר של לקוח חדש בסוכנות פרסום שלנו, אנחנו מגלים קשיים שהלקוח לא צפה או לא ידע על קיומן. הרבה פעמים אלו הם בעיות טכניות שהם סוחבים שנים. הקפידו אחת לשבוע , תעשו הרשמה או קנייה של מוצר אצלכם באתר או תרימו טלפון בצורה אנונימית למרכז שירות הלקוחות שלכם .
הטיפ האחרון :
מדידה ויעדים. אם אתם לא יודעים איזה מדד אתם רוצים לשפר באתר או בתהליך המדידה , אל תתחילו לשפוך כסף מיותר. קודם מודדים את התוצאות הקיימות או מסתכלים על ההיסטוריה ואז מחליטים מה לשפר ואיך מודדים זאת. כל שיפור קטן זה צעד נוסף לשיפור גדול ברווחיות. בהצלחה.