• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
רחפן מרים חבילה

מיזם עולמי יחל בחדרה: רחפנים עד הבית

העיר חדרה נבחרה לשמש כעיר הדגל לפיילוט ארצי לבחינת הפעלת שירותים מגוונים באמצעות רחפנים; הרחפנים יבצעו בין השאר שירותי שליחויות לתושבים

פעילות ראשונה מסוגה בעולם בה יטוסו כ-20 רחפנים של חמש חברות שונות ויבצעו שירותים שונים. ברשימה: שליחויות מבתי המסחר עד בתי התושבים.

העיר חדרה נבחרה לשמש כעיר הדגל לפיילוט הארצי. בכך, תהיה הראשונה בארץ שתהנה משירות משלוחים באמצעות רחפנים. הפיילוט יחל בחודש מרץ. בפיילוט ישתתפו חמש חברות רחפנים שיבצעו את השירותים השונים. בין השירותים שיבצעו יהיו שליחויות מבתי המסחר אל בתי התושבים.

ביום רביעי האחרון הגיעו נציגי חברת “קאנדו” שהציגו לראש העירייה לצוות המקצועי את פעילותם. בנוסף הוצג אחד הרחפנים שיפעלו בקרוב בשמי חדרה.

עוד נמסר, כי את הפיילוט הארצי מובילה חברת נתיבי איילון. המיזם בשיתוף המרכז לרגולציית טכנולוגיות חדשניות ברשות החדשנות, משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת”א), מינהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה. כאשר הפעילות עצמה בתיאום עם חיל האוויר.

מרשות החדשנות נמסר, כי נבחרו החברות שיבצעו הדגמה לפעילות ראשונה מסוגה בעולם בה יטוסו כ-20 רחפנים של חמש חברות שונות באותו מרחב אווירי-עירוני מנוהל. כמו כן יוענקו מענקים של כ-6 מיליוני ש”ח. המענקים לחמישה סטרטאפים וחברות לביצוע פיילוטים לניסוי והדגמת טכנולוגיות רחפנים במרחב אווירי מנוהל.

רחפנים שישמשו החל משירותי דואר, משלוחי מזון ועד ריסוס חקלאי

אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות” מסר, כי “הפעלת רחפנים במרחב אווירי אורבני ומנוהל היא אחד מהאתגרים המשמעותיים לקראת רגולציה ושילוב של רחפנים אוטונומיים במרחב האווירי של מדינת ישראל כולה. יישום תוכנית ההרצה והפיילוטים בתחום, תוך הדגמה והפעלה של מגוון רחפנים על ידי מגוון מפעילים שונים באותו מרחב אווירי, מהווה יריית הפתיחה לקראת עידן חדש בתחבורה החכמה בישראל. ממשלוחים של תרופות, בדיקות וציוד רפואי, דרך ריסוס חקלאי ועד לשירותי דואר או משלוחי מזון עד לבית הלקוח. מדובר במהפכה תחבורתית של ממש. יחד עם שותפינו השונים, האצת האקוסיסטם תאפשר לישראל להוביל את העידן החדש ברמה הבינלאומית”.

מנכ״ל משרד התחבורה, עופר מלכה, סיפר, כי ״תקופתנו מתאפיינת בהתפתחות טכנולוגית מואצת בכל תחומי התחבורה, אשר פורצת שוב ושוב את גבולות הדמיון. רחפנים יהפכו בשנים הקרובות לחלק משגרת חיינו. מגוון השימושים בהם ילך ויתרחב. כמי שאמונים על התחבורה במרחב האווירי, תפקידנו הוא לקדם טכנולוגיות מתקדמות. טכנולוגיות שיתרמו לכלכלה ולאיכות החיים של כולנו. מצד שני, לוודא כי יישומן יתבצע בדרך בטוחה ואחראית. זאת באמצעות רגולציה חכמה המתמודדת עם אתגרים חדשים ובלתי מוכרים״.

רחפנים בשירות חברות שילוח – זול יותר, יעיל יותר, מהיר יותר – מזהם פחות

איתמר בן מאיר, מנ”כל נתיבי איילון, הוסיף כי ״חברת נתיבי איילון גאה להוביל בשיתוף גורמי הממשלה פתרונות חדשניים שיחוללו בשנים הבאות מהפכה במפת התחבורה בישראל. מיזם נעמה הוא הזדמנות גדולה לשילוב מיזמי הייטק בקידום ופיתוח תחום השימוש ברחפנים. בכך לתרום לצמצום גודש בדרכים ולעידוד צמיחה״

עוד מסרו מהרשות לחדשנות, כי הקול הקורא, שנוצר על ידי רשות החדשנות בשיתוף עם משרד התחבורה ומנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה”מ, הזמין חברות טכנולוגיה ישראליות בתחום טכנולוגיות רבי-להב (רחפנים) להגיש בקשות למענק בתכניות פיילוטים לניסוי והדגמה במרחב אווירי מנוהל. ועדת המחקר של רשות החדשנות בחרה בחברות והסטארטאפים לאחר בדיקות מעמיקות של ההצעות. זאת על ידי צוותים המורכבים מבודקים מומחים מטעם רשות החדשנות ונציגי משרד התחבורה. החברות הזוכות קיבלו אישור לביצוע הפיילוטים ומענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט.

בנוסף, הקול הקורא נועד לתמוך בתכניות פיילוטים שידגימו הפעלת רחפנים שונים, המופעלים ע”י חברות שונות באותו מרחב אווירי מנוהל. מטרתו המרכזית היא לשפר את המצב התחבורתי בארץ ולפתח את האקוסיסטם בתחום זה. הוא גובש תחת פעילות מיזם נעמה (ר”ת – ניידות עירונית במרחב האווירי), המשותף לרשות החדשנות, למשרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (הרגולטור בתחום), חברת נתיבי איילון, ומנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה”מ.

מיזם ייחודי שיימשך וייבחן כשנתיים

במסגרת הקול הקורא, יבצעו החברות השונות: הפעלת רשתות רחפנים הטרוגניות בתאי שטח עירוניים. פיתוח ויישום טכנולוגיות ותפיסות הפעלה חדשניות לקידום ויצירת רשתות שינוע אוויריות באמצעות רחפנים. מטרתן, לקדם את המצב התחבורתי ויפתחו את תעשיית ההייטק. ייעול ושיפור התחבורה בישראל ובעולם. עידוד צמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

לצורך ביצוע הפיילוט ובמשך שנתיים מיום אישור הוועדה, יתקיימו שמונה מפגשים. במסגרת זו יתבצעו טיסות רחפנים של חברות שונות יחדיו במרחב אורבני יחיד. הן ידגימו פעילות משותפת. במסגרת מפגשי ההדגמה יפעלו החברות יחד במרחב אווירי משותף ומנוהל. הן תבצענה תרחישים שונים בדרגות מורכבות הולכות וגוברות.

כאמור, ההדגמה תהיה הראשונה מסוגה בעולם ובה יטוסו כ-20 רחפנים של כחמש חברות שונות במרחב אווירי פתוח, צפויה להתקיים בחדרה בחודש מרץ. חברת נתיבי איילון תהווה ‘אתר הרצה’ לביצוע ההדגמות. היא תעמיד לרשות החברות שטח ב”מרכז השליטה והבקרה המטרופוליני”.

צילום אילוסטרציה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן