מ"מ ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, אישר, משרד החינוך ברך וכך תהפוך העיר חדרה לראשונה בישראל שתפעיל רצף חינוכי – החל מגני ילדים מכילים, בית ספר יסודי, חטה"ב ותיכון.
מהלך היסטורי ומשמעותי. לראשונה תקים עיריית חדרה, בברכתו ובתמיכתו של משרד החינוך, תיכון מכיל ראשון מסוגו בעיר ומהבודדים בארץ. מהלך זה יציב את חדרה כעיר הראשונה בישראל המעניקה רצף חינוכי מלא במסלול "מכיל". התיכון שייבנה יהווה המשך חינוכי לגני ילדים מכילים ובית ספר יסודי מכיל, גם כן מהבודדים בארץ. בבוקר יום שלישי חתם מ"מ ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, המסמך המאשר את הקמת התיכון במזרח העיר. בכך, יצא הפרויקט באופן רשמי לדרך.
משרד החינוך, באמצעות הוועדה לבחירת מוסדות חינוך מכילים, אישר את המהלך. עוד נצסר, כי התיכון החדש שיוקם במזרח העיר סמוך לשכונת הפארק וכביש פרס, יפעל כתיכון "מכיל" כשייפתח. בהחלטות הועדה הוסיפו, כי מדובר על תקצוב של מיליונים, זאת, בזכות האמונה של משרד החינוך במערכת החינוך בעיר חדרה ובפרט בזכות העשייה החינוכית האיכותית בבית הספר היסודי המכיל "לב" בניהולה של נורית אקשטיין. בית הספר היסודי אף זוכה לשבחים רבים בהיבט האזורי וכמובן הארצי.
"משרד החינוך מוקיר את נכונותכם והחלטתכם להתייצב נוכח האתגר החינוך החשוב. משרד החינוך יעמיד את מיטב המשאבים והמענים במטרה לקדם את הצלחתכם. אנו רואים בתיכון שייפתח מוסד חינוך איכותי, שיש בידו להוביל מהלך ערכי וחשוב למדינת ישראל". כך נכתב במכתב שהגיע מטעם משרד החינוך.
המהפכה החינוכית הארצית של חדרה
בתחילת שנת הלימודים הנוכחית נחנך מבנה הקבע של בית הספר המכיל הראשון בישראל "לב". בית הספר בחדרה פועל בשיתוף פעולה מלא עם עמותת אינקלו (רשת בתי הספר והגנים המכילים). ייחודו של בית הספר, המשלב ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרת לימודים רגילה, הוא בתוכנית הלימודים. מעבר לכך, הפעילות מתבצעת במבנה ייחודי וראשון מסוגו בארץ ובעולם, אותו התאימו אדריכלים לפדגוגיה החינוכית.
בן חיים עצמו מסר מיד לאחר שחתם על אישור הקמת התיכון, כי "זו זכות גדולה למערכת החינוך החדרתית להוביל את החינוך "המכיל" בישראל ולהביא את הבשורה לכל הארץ. מערכת החינוך בחדרה תמשיך לפרוץ דרך ולהוביל בתכניות חינוכיות איכותיות".
שלומי דהן, מנהל אגף החינוך, הוסיף כי "זו אכן הגשמת חלום החזון החינוכי בבית הספר ובגנים המכילים. החזון שמתגשם הלכה למעשה הוא להוביל כל פרט, להרגיש שייכות ומשמעות, תוך שאיפה למצוינות. לאחר שהקמנו את בית הספר המכיל הראשון בישראל ושיכנו אותו במבנה קבע, כעת פנינו להקמת תיכון מכיל".