• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
הגודוקא טוהר בוטבול

טוהר בוטבול: בדרך לפריז עוצרים בחדרה

טוהר בוטבול לוחץ על דוושת הגז במלוא העוצמה כדי להגשים את חלומו ולעמוד על הפודיום באולימפיאדת פריז 2024 .בראיון מיוחד הוא מדבר על ביקורת, תמיכה ואמונה

טוהר בוטבול לוחץ על דוושת הגז במלוא העוצמה כדי להגשים את חלומו ולעמוד על הפודיום באולימפיאדת פריז 2024 .בראיון מיוחד הוא מדבר על ביקורת, תמיכה ואמונה

הג’ודוקא טוהר בוטבול (עד 73 ק”ג) החל את שנת 2022 ברגל ימין, עם עוד מדליה לאוסף אחרי שזכה במדליית הארד בתחרות הגרנד סלאם תל אביב. בראיון מיוחד לחג סיכם עבורנו טוהר בוטבול את החוויה שלו מהתחרות. ולא רק, אלא גם את תחושת הפספוס, הביקורת העצמית אחרי תחרות והתמיכה מהסביבה. “בלי התמיכה שלהם, כנראה שלא הייתי במקום בו אני נמצא היום”, הוא אומר ומספר גם על ההכנות שלו לקראת אליפות אירופה בסוף החודש.
את הסיבוב השני בתחרות הגרנד סלאם תל אביב שנערכה בחודש פברואר האחרון החל טוהר בוטבול נגד לוקא עותמאן הצרפתי. עליו הצליח לגבור דווקא בעונשים. ניצחון שלמעשה פילס לו את הדרך לרבע הגמר מול סומון מחמדבקוב מטז’קיסטן עליו רשם גם כן ניצחון בווזארי. קרב שהוכרע בניקוד זהב.
שלב חצי הגמר הפגיש את בוטבול עם היידרט היידרוב מאזרביג’יאן. בוטבול הפסיד לאחר שנפסקו לחובתו שלושה עונשים מהירים. אז פגש את הנציג האיטלקי ג’ובאני אספסוסיטו לקרב על מדליית הארד. אחרי שעלה ליתרון ראשון עם וזארי, האיטלקי המשיך לתקוף והיה רחוק מלהיכנע. השופט פסק עונש שני לבוטבול, שהצליח לשמור על היתרון עד סיום הקרב וזכה בארד.

הקרבות שלך בגרנד סלאם תל אביב, מבחינתך, סיפקו מתח עד הרגע האחרון. איך אתה מסכם את החוויה?

“אני יכול לסכם את הגרנד סלאם הראשון שלי השנה, אחרי תקופה ארוכה ללא תחרויות מאז המשחקים האולימפיים בטוקיו, עם תחושת אופטימיות. למרות שלא הרגשתי במיטבי ולא הייתי בכושר קרב מספיק טוב, הצלחתי לסיים את הטורניר עם מדליה. ככה שניתן לומר שאני אני די מרוצה מהתוצאה – נכון לתקופת התחרות. מאז ועד היום אני מתאמן קשה מאוד כדי לחזור לכושר הקרב הנדרש. בגדול, כיף להתחיל קמפיין עם מדליה ולהגיע מוכן קצת יותר לפריז 20244 .אני שמח שהצלחתי לנצח, זה תורם לי, בעיקר, לביטחון ולתת חושה הכללית למרות שהיכולת לא ממש הייתה טובה”.

בחצי הגמר נכנעת לנציג מאז’ביג’יאן בעונשים, הרגשת פספוס?

“את ההפסד שלי בשלב חצי הגמר, אכן ליוותה תחושת החמצה מאוד גדולה. בעיקר בשל העובדה שהפסדתי בעונשים אחרי התנהלות טקטית לא נכונה בקרב. אבל, התחרות הזו הסתיימה על הצד הטוב. ככה אני בוחר להסתכל על הדברים. כמובן, שלהבא אני אהיה חייב להתנהל יותר חכם בקרבות נגד אותו יריב. הסקת מסקנות אחרי טורניר היא חלק בלתי נפרד מהעניין”.

באחד הראיונות אחרי התחרות אמרת: “..אני עוד צריך להוריד את החלודה ולחזור לכושר שהוא קרוב למאה אחוז..”. מה פשר “החלודה” ואיך אתה מטפל בה?

“הכוונה שלי באותו ראיון הייתה, שאחרי הרבה זמן ללא תחרויות וטורנירים ומאז המשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ, עבר המון זמן.
אותו ניצלתי, בין היתר, כדי לקחת לעצמי קצת חופש. בכל זאת, עברתי מסע מפרך הזה במרוץ האולימפי ההוא. אני עדיין חוזר לכושר תחרותי וזה לוקח תקופה מסוימת עד שאגיע לשיא הכושר שלי. אבל אני בהחלט עובד על זה. בשורה התחתונה, אימונים ותרגול הם הפתרון להסרת אותה חלודה. בסוף החודש, באליפות אירופה, אני מקווה ומאמין שאותה חלודה עליה דיברתי כבר לא תהיה”.

להיות ספורטאי תחרותי מצריך המון השקעה, זמן אימונים ומשמעת ברזל

עד כמה אתה ביקורתי כלפי עצמך באימונים ואחרי תחרויות?

“ביקורת עצמית היא חלק מהדי.אן.איי של ספורטאי בכלל וסת פורטאי תחרותי בפרט. אני תמיד מבקר את עצמי אחרי כל תחרות וגם כל תקופה. בין אם על התוצאות אליהן הגעתי, ובין אם על דרך וצורת ההתנהלות. אין לי ספק, שזה אחד האלמנטים שבונים אותי ומאפשרים לי להשתפר ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמי. אני לא פוחד ולא נבהל מביקורת, להיפך, אני מודה שאני ביקורתי כלפי עצמי לא רק בספורט אלא בכלל בחיים. כמו שציינתי קודם, אני רואה בביקורת חלק בלתי נפרד מלהשתפר ולצעוד קדימה”.

עד כמה התמיכה של הסובבים אותך בקריירה שלך, כספורטאי אולימפי, תורמת ליכולת?

“מדובר בחלק עיקרי ובלתי נפרד. זה אני מאמין יאמרו לך כל מי שעוסקים בענפי ספורט תחרותיים אישיים. אני לא הייתי יכול להגיע למקום בו אני נמצא היום, אם לא התמיכה של הסובבים אותי עם כמה שזה נשמע קלישאתי. להיות ספורטאי תחרותי מצריך המון השקעה, זמן אימונים ומשמעת ברזל. מדובר באורח חיים מאוד מדויק שמלווה גם בהקרבה וזה בסדר. אבל, ככל שחולף הזמן, אני מבין עד כמה הגב שהם נותנים לי חלק בלתי נפרד מההצלחה שלי. זו הזדמנות טובה מבחינתי לומר להם תודה לכל מי שתומך בי לאורך הקריירה – גם בהצלחות וגם בהפסדים. למשפחה, לארוסתי שתחיה, לחברים, לצוות המאמנים שבראשו עומד אורן סמדג’ה וכמובן לספונסרים שלי אקספרט פתרונות כלכליים, קבוצת קורן נדלן וחברת נחלים. גם הקהל הוא חלק בלתי נפרד ממני. אי-אפשר להסביר במילים כמה כיף זה, שקהל ישראלי מגיע לעודד. כמה זה מרגש לשמוע את השם שלך בקולי קולות – גם בהפסדים, וכמה גאווה יש, שמניפים את הדגל שלנו”.

עד כמה אתה מרגיש מוכן לאולימפיאדה בפריז?

“מטרת העל העיקרית שלי מרגע שחזרתי מטוקיו, היא אולימפיאדת פריז 2024 .על מנת להשיג את המטרה שהצבתי לעצמי, אני נותן את כל כולי לשם. אפשר לומר שהמסע הזה שלי לפריז התחיל ממש לא מזמן. אני עובד קשה כדי להגיע לשיא היכולת שלי במשחקים האולימפיים הבאים. זהו מסע ארוך, מייגע, מתיש ומעייף. מצד אחד לשמור ולשפר תוצאות בדירוג העולמי, מנגד להגיע, באמצעות סגל המאמנים, לכושר שיא בכל הפרמטרים, בדיוק בנקודה החשובה ביותר – שזה על המזרון בפריז. דווקא הניסיון שצברתי באולימפיאדת טוקיו, סייע לי רבות להבין מה אני צריך לשפר ולהשתפר בו. וכן, התחושה באולימפיאדה שונה מכל תחושה ומכל תחרות בה השתתפתי. גם לזה אני כיום מוכן יותר מתמיד“

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן