• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

חדרה: האם המשרד להגנת הסביבה יתמוך בהקמת תחנת כוח?

המשרד להגנת הסביבה הודיע, כי יגבש את עמדתו הפרטנית בהתייחס לתכנית להקמת תחנת כוח בחדרה, לאחר בדיקה של מסמכי התכנית ובחינת המידע הקונקרטי

המשרד להגנת הסביבה הודיע, כי יגבש את עמדתו הפרטנית בהתייחס לתכנית להקמת תחנת כוח בחדרה, לאחר בדיקה של מסמכי התכנית ובחינת המידע הקונקרטי

המשרד להגנת הסביבה התייחס השבוע לתוכנית להקמת תחנת כוח נוספת באזור התעשיה בחדרה. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי בנוגע לתוכנית הספציפית בחדרה (תת”ל 20ב), התכנית טרם הגיעה לדיון בות”ל. כמו כן עוד לא פורסמו מסמכי התכנית. עוד נמסר, כי המשרד יגבש את עמדתו הפרטנית בהתייחס לתכנית זו לאחר בדיקה של מסמכי התכנית ובחינת המידע הקונקרטי בעניינה, לקראת הדיון בוועדה.

כזכור התוכניות להקמת תחנת כוח נוספת, אשר תגדיל את ייצור החשמל לכ-850 מגוואט יצר סערה בקרב תושבי פרדס חנה וחדרה, אשר טענו, כי לא יאפשרו לאזור להפוך למפרץ חיפה או לחצר האחורית של תשתיות מדינת ישראל.

לתוכנית הוגשו מספר התנגדויות בהם ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור, חבר מועצת העיר פרדס חנה-כרכור, הממונה על איכות הסביבה, עו”ד אביעד סיני. כמו כן הגישו התנגדות הפעיל החברתי, ארז אריאב, חבר מועצת חדרה, עו”ד טל אליהו ונוספים.

בעקבות פניית מערכת “העיר News” התקבלה עמדתו של המשרד להגנת הסביבה בעניין מדיניות המשרד למעבר לאנרגיות מתחדשות. “ככלל, מדיניות המשרד להגנת הסביבה היא מעבר הדרגתי של המשק משימוש בדלקים פוסיליים (פחם, נפט וגז) לאנרגיות מתחדשות. מעבודות עומק שביצע המשרד בשנתיים האחרונות עולה, כי אין כל צורך בהספק פוסילי נוסף מעבר להספק המוצע בתחנות הכוח המאושרות. המשרד פועל להעלאת יעד יצור החשמל מאנרגיות מתחדשות ל-40% עד שנת 2030. דבר שייתר אף חלק מההספק שכבר אושר ונמצא בתהליכי בנייה”.

עוד ציינו, כי “המשרד להגנת הסביבה הביע בעבר את עמדתו העקרונית הפרטנית נגד הקמת תחנות כוח פיקריות, בהתבסס על עבודות עומק ערך. כבר היום שילוב בין יצור סולארי לאגירת אנרגיה מהווה חלופה כלכלית, טכנולוגית וסביבתית עדיפה בהרבה על תחנות מסוג פיקר”.

“בנוגע לתוכנית הספציפית בחדרה (תת”ל 20ב), התכנית טרם הגיעה לדיון בות”ל, ועוד לא פורסמו מסמכי התכנית. המשרד יגבש את עמדתו הפרטנית בהתייחס לתכנית זו לאחר בדיקה של מסמכי התכנית ובחינת המידע הקונקרטי בעניינה, לקראת הדיון בוועדה”.

בדיון שנערך בות”ל ב-30/11/2020, הוועדה החליטה לבחון שוב את תכניות תחנות הכוח הנידונות בוועדה. זאת בהתייחס לקריטריונים שנקבעו בהחלטת המועצה הארצית מ11/8/2020 בנוגע לקידום תחות כוח קונבנציונליות.

על פי המשרד להגנת הסביבה, תחנת הכוח המתוכננת זו מקודמות במסגרת הות”ל. המשרד להגנת הסביבה אינו משמש כיועץ הסביבתי, והגורם האמון על הבדיקה הסביבתית של התכנית הם יועצי הות”ל. לפיכך, כל תהליך הכנת תסקיר השפעה על הסביבה ובדיקתו התנהל ובוצע מקצועית על ידי הות”ל.

במשרד התייחסו באופן כללי לקידום ייצור החשמל באנרגיה מתחדשת.

לדברי המשרד, אגירת אנרגיה וצמצום השימוש בדלקים פוסיליים הוא יעד לאומי אסטרטגי של ישראל, אשר הכרחי לצמצום פליטות גזי חממה, זיהום אוויר והתחלואה והתמותה הנובעים ממנו. יתרה מכך, ישראל התחייבה לקדם מעבר לכלכלה דלת פחמן, כחלק מהתהליך הבינלאומי, בהובלת ה-OECD והאו”ם, למאבק במשבר האקלים.

בנוסף, עבודות עומק שבוצעו לאחרונה במשרד להגנת הסביבה בסיוע מומחים בתחום החשמל, מראות כי ניתן לספק את תוספת היצור הנדרשת למשק בעשור הקרוב באמצעות אנרגיה סולארית המשלבת אגירה, ואף ניתן להגיע ב-2030 ל 40% אנרגיה מתחדשת, תוך הגברת אמינות אספקת החשמל וחסכון עצום למשק הנאמד במיליארדי שקלים.

בעקבות עבודות אלו, משרד האנרגיה ביצע בחינה פנימית, ולאחריה הודיע בדיון במועצה הארצית לתכנון ובניה כי אין צורך בכל תחנות הכוח המקודמות היום במוסדות התכנון, ואף הוביל להחלטת המועצה על ביטול התכניות לתחנות הכוח “שגיא 2000″;”צבאים” ו”הר טוב” ולהקפאת הדיון בתחנת הכוח “מבואות גלבוע”.

יחד עם זאת, לאחרונה ביוזמת משרד האנרגיה, התקבלה החלטת ממשלה המאפשרת לאשר תכניות לתחנות כוח חדשות בהספק כולל של 4,000 מגוואט עד 2023 , כלומר לאשר עוד 2,475 מגוואט, מעבר למאושר היום, עד שנת 2023.

צילום: מפות גוגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

דפנה צור

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן