על השאלה מי הגיעו ראשונים בנסיעה על אופניים, רכב פרטי ואוטובוס מהכניסה לביה"ס ממלכתי כרכור לתחנת רכבת קיסריה – פרדס חנה, התשובה ממש לא מפתיעה
רגע לפני פתיחת ועידת פרדס חנה-כרכור לתחבורה, שתתקיים בבית תבורי ביום חמישי (22.12.22), יזמו מארגני הכנס ניסוי קטן. במסגרת הניסוי, שמטרתו הייתה לבחון את בעיית התחבורה בפרדס חנה – כרכור, התנדבו ארבעה נסיינים.
לצורך הניסוי, יצאו ממרכז כרכור ארבעה נסיינים היום (שלישי) בשעה 8:06 בבוקר מהכניסה לבית ספר ממלכתי כרכור. קובה ברכב, תמר באוטובוס ואילו באופניים דותן ויוני. ההנחיות היו פשוטות: יש לנסוע על-פי כל החוקים, במהירות המותרת בחוק ועל-פי כל התמרורים. מטרתם הסופית היתה להגיע לתחנת הרכבת קיסריה פרדס חנה. הניסוי בדק כמה זמן לקח לכל אחד מהם להגיע ליעד. בנוסף, כמה זמן לאתר חנייה.
תוצאות הניסוי לא הפתיעו את מארגני הכנס, עמותת "מתחבורה היום ומחר", תנועה ישראלית וכן "ישראל בשביל האופניים". תמר הגיעה באמצעות אוטובוס בתוך 47 דקות. קובה הגיע ברכב הפרטי תוך 20 דקות ובזבז עוד זמן רב בחיפוש אחר חנייה. המנצחים הם דותן ויוני שרכבו על אופניים והגיעו בתוך 14 דקות בלבד. הם איתרו חנייה לקשור האופניים בתוך דקותיים בלבד.
על מסקנות הניסוי הקטן הרחיבה תמר קינן (תחבורה היום ומחר). "התחבורה הציבורית בפרדס חנה לא מהווה היום שום חלופה ראוייה לרכב פרטי. הגדלת התדירות של האוטובוסים חיונית. מצד שני, האופניים מסתבר ככלי הרכב היעיל ביותר. בשביל להפוך אותו לאמצעי ראוי, חיוני לרשת את כל הכבישים הראשיים בשבילי אופניים".
שי גולוב, ראש מחלקת שטח בתנועה ישראלית, הוסיף למערכת העיר News, כי "מצב התחבורה בפרדס חנה, כמו בערים אחרות, הולך ונהיה מורכב. המצב כולל יותר עומסים ויותר פקקים שפוגעים באיכות חיים. מהניסיון שלנו בערים נוספות, הפתרונות חייבים להגיע באמצעות שילוב של שיתוף התושבים בתהליך מיפוי הצרכים והבעיות והתייעצות עם בעלי מקצוע".
- בתמונה: ארבעה נסיינים בוחנים זמן הגעה באופניים, באוטובוס וברכב פרטי – ממרכז כרכור לתחנת רכבת קיסריה – פרדס חנה. צילום ליה מאור בקר
1תגובה