• צוות מרפאת שיניים דר עלאא סלטי
  • מטבחי יוקרה
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ

האסון האקולוגי בחופים: הורד מצב החירום

חודש לאחר הפגיעה בחופי הים התיכון בישראל מנפט גולמי הודיע המשרד להגנת הסביבה על סיום אירוע "זפת בסערה" שהוגדר ברמת Tier-2; עד כה נאספו למעלה מ-650 טון זפת

חודש לאחר הפגיעה בחופי הים התיכון בישראל מנפט גולמי הודיע המשרד להגנת הסביבה על סיום אירוע “זפת בסערה” שהוגדר ברמת Tier-2; עד כה נאספו למעלה מ-650 טון זפת

המשרד להגנת הסביבה הודיע הבוקר (רביעי) כי, אירוע “זפת בסערה”, שהוגדר כזיהום חופים ברמה Tier-2, הסתיים – חודש לאחר שאותרו נחיתות הזפת לראשונה בחופי ישראל.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי הרשויות המקומיות החופיות ימשיכו בפעולות ניקוי ממוקדות בחופים, אשר על פי תמונת המצב הנוכחית במפת “רמזור החופים” של המשרד לא הגיעו עדיין לדרגת “כחול”, שמשמעותה זיהום קל עד נקי, לרבות חופים סלעיים הנדרשים לפעולות ניקוי בהמשך. עוד נמסר, כי המשרד להגנת הסביבה ימשיך ללוות את הרשויות המקומיות בהתאם לתמונת המצב בחופים ולתמוך בהן.

כזכור לפני כחודש זיהה מטוס סיור של החברה להגנת הטבע בכתמי זיהום בים, במרחק של כ-500 מטרים. עד מהרה הגיעו גושי זפת לחופים לאורך כל הארץ. בין החופים שזוהמו היו גם חופי חדרה, נתניה, עמק חפר, קיסריה, ג’סר א-זרקא, חוף הכרמל, שדות ים וחוף דור. אלפי מתנדבים ובראשם איגוד ערים שרון כרמל, יצאו לנקות את החופים, זאת על מנת למנוע נזקים סביבתיים ואקולוגיים וכן פגיעה במגוון הביולוגי, בנוסף לגופות של בעלי חיים ימיים, אשר נפלטו לחופים כשהם עטופים בזפת. בנוסף ממשלת ישראל הקצתה סכום של 45 מיליון שקלים לטיפול ולשיקום החופים.

עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה, כי היעדים שהושגו בשבועות האחרונים כוללים ניקוי חופים אינטנסיבי על-ידי הרשויות החופיות, מתנדבים וצוותי המשרד. מתוך 101 חופים מוכרזים בישראל 83 עברו את מדד זפת בחופים 82% מהחופים, ולמעשה הוחזרו לפעילות לציבור. בהסתכלות של כלל החופים, מוכרזים ופתוחים, 61% מהחופים הם נקיים או ברמת זיהום קל מאוד; 36% מוגדרים עם זיהום קל עד בינוני, ורק 3% מהחופים הם ברמת זיהום משמעותי, חופים סלעיים בעיקר.

עד כה פונו באמצעות זרוע הביצוע של המשרד להגנת הסביבה, החברה לשירותי איכות הסביבה, למעלה מ-650 טון פסולת זפת מעורבת מהחופים המהווה למעלה מ-83% מהפסולת שנחתה על חופינו. פעולות הפינוי צפויות להסתיים בתקופה הקרובה.

החל מהיום (רביעי) תימשך הפעילות בחופים על -ידי הרשויות החופיות, בהתאם לתוכנית הפעולה הממוקדת של כל אחת מהרשויות להשלמת ניקיון החופים, תוך תעדוף על פי קריטריונים תפעוליים ואקולוגיים ועדכונם בהתאם למצב בשטח. איגוד ערים שרון כרמל הודיע, כי על אף האסון האקולוגי הקשה בתולדות המדינה תפתח עונת הרחצה בחוף הכרמל כסדרה.

יו”ר איגוד ערים שרון כרמל ראש מועצה אזורית חוף הכרמל, אסיף איזק מסר, כי “עד כה נאספו 400 טון זפת מחופי חוף הכרמל. מדובר בנזק אקולוגי וסביבתי עצום שייקח עוד שנים – אם בכלל להסדיר. אנו עובדים במרץ על מנת להבטיח את פתיחת עונת הרחצה ב-20/03 ונעמוד בכך במידה ונקבל את התקציב לפתיחת החופים ממשרד הפנים”.

נודע, כי המשרד להגנת הסביבה יקים צוות ליווי לרשויות החופיות וינהל סקרי צלילה לאיתור גושי זפת. כמו-כן, תיבחן אפשרות ניקוי תת-ימי על פי סקרים אלו. בנוסף, המשרד יבצע סקר אקולוגי למצע הקשה ויפיק הנחיות בנושא. במקביל, ממשיך המשרד בקידום תביעת פיצויים בגין נזקי הזיהום מול הקרן הבינלאומית המבטחת נזקי זיהום ים וחופים משמן.

המשרד להגנת הסביבה מודה לאלפי המתנדבים שהצטרפו למאמץ הניקיונות, כמו גם לרשויות המקומיות ולעמותות השונות. השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מסרה: ” לאחר חודש אינטנסיבי במיוחד, אנו עוברים לשלב הבא, וממשיכים ללוות את הרשויות החופיות בהמשך פעולות ניקוי ופינוי הזפת, כדי להביא לניקיון מלא של החופים. אנו מודים לעובדי המשרד, הרשויות המקומיות, המתנדבים והארגונים הסביבתיים ובראשם אקואושן, שבעזרתם האירוע טופל במהירות וביעילות. אנחנו ממשיכים בפעולות מול הקרן הבין-לאומית במטרה לתבוע פיצויים על הפגיעה החמורה בחופי ישראל”.

תמונה-ממשיכים בניקיון החופים

צילום-דוברות איגוד ערים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

מדוזה על חוף הים

מכת מדוזות בחופי הארץ

ב”הלל יפה” מזהירים: עלייה במספר הפניות למיון בשל צריבת מדוזות עונת הרחצה כבר נפתחה

בריאות

חוק ומשפט

אוכל

שופ דיל

מאמרים נוספים

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן