המועצה המקומית בפרדס חנה יזמה ועובדת על מהלך לאיסור כניסת משאיות כבדות בשעות העומס. וגם: הפקדת תכנית כביש 652 המערבי שיחל בבנימינה ויסתיים בכביש 65 ויהווה כביש עוקף אזורי
השבוע עדכן ראש המועצה, יוני חכימי כי בחודשים האחרונים המועצה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם משרד התחבורה על תכנית חדשה שתאסור כניסת משאיות כבדות בשעות העומס ליישוב שלנו. אני שמח לעדכן כי השבוע התקיים דיון מתקדם עם הראל דמתי, מנהל המחוז במשרד התחבורה ונציגות בכירה מנתיבי ישראל, אשר רואים בחיוב את הצעתנו.
נושא התחבורה והמשאיות הכבדות החוצות את היישוב מעסיק כל תושב ותושבת. כיום, בשעות העומס, נכנסות ליישוב מעל 1500 משאיות (ע”פ נתוני נת”י), דבר שמוביל לסכנות בטיחותיות למשתמשי הדרך ולעומסי תנועה קשים. במסגרת התכנית שמוביל ראש המועצה, יוני חכימי ומ”מ וסגנו עו”ד אייל כגן, לא תתאפשר כניסת משאיות ליישוב בשעות העומס במספר צירים מרכזיים, שביניהם: דרך הנדיב, ציר המייסדים ודרך הים, וכעת נבחנים צירים נוספים.
איך יופחתו נפחי התנועה?
לצד זאת, בשורה תחבורתית דרמטית נוספת לפרדס חנה כרכור והאזור כולו. השבוע הופקדה תכנית מס’ 399-0959817 – דרך 652 המערבית החדשה. דרך זו נועדה לעקוף את דרך 652 הקיימת, החוצה את היישוב פרדס חנה כרכור, ועל ידי כך להפחית את נפחי התנועה בתוך היישוב.
הפקדת התכנית מהווה בשורה אדירה בתחום התחבורה לתושבי פרדס חנה כרכור. מדובר בתיקון של עיוות תכנוני המתקיים מזה עשרות שנים ביישוב.
במצב הקיים היום, דרך הנדיב שהינו ציר תנועה ראשי ביישוב משמש למעשה כדרך ארצית. ונמצאת בכשל תחבורתי ניכר ומייצר עומסי תנועה קיצוניים בתוך היישוב לרבות אלפי משאיות וכלי רכב החוצים את היישוב ואינם קשורים למועצה אלה רק משתמשים בדרך המשרתת אותם לציר תנועה ארציים דוגמאת כביש 6.
תוואי הכביש המתוכנן מתחיל בדרך 65 בדרום, נמשך צפונה ממערב לפארק התעשיות קיסריה, ומסתיים בחיבור לדרך 653. לאורך הדרך מתוכנן מחלף בחיבור לכביש 65. וכן שישה צמתים, כאשר שלושה מתוכם מתחברים לפארק התעשיות והשאר לבנימינה ולכביש 65.
הכביש החדש יאפשר הפחתה משמעותית בעומסי התנועה בדרך הנדיב (652 הקיים) והפיכתו לציר בתפקוד עירוני. וכפועל יוצא גם שיפור התחבורה הציבורית וצמצום מספר תאונות הדרכים ביישוב.
הפרויקט יהווה פתרון תחבורתי להגדלת כמות הנסיעות אל ומפארק התעשייה קיסריה ההולך ומתפתח. כמו כן יאפשר את פיתוח אזור התעסוקה “אילנות” וניתוב התנועה אליו שלא דרך מרכז היישוב. כך שמדובר בפרויקט אסטרטגי חשוב ברמה הלאומית, ובפרט בשיפור הנגישות והפחתת עומס התנועה למרחב פרדס חנה כרכור, בנימינה-גבעת עדה, אור עקיבא וחדרה, בדגש על הגעה מהירה ומיטבית לאזורי התעסוקה המתפתחים באזור.
התכנית כוללת ציר מתע”ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) ושבילי אופניים. הדרך תאפשר גם גישה לבית העלמין האזורי החדש, בסמוך לאזור תעסוקה קיסריה.
צילום למעלה: דוברות המועצה המקומית פרדס חנה כרכור.
1תגובה