• גלאון קליניק
  • מיטות וספות למכירה של רשת בננה שופ
תומכות חינוך חדרה

חדשות החינוך: גיוס תומכות חינוך, מילגות, גננות ומי המנהלת החדשה?

נראה שבחדרה ובפרדס חנה כרכור יש הרבה אקשן חינוכי לקראת פתיחת שנת הלימודים. הנה מה שאתם צריכים לדעת כעת

 נראה שבחדרה ובפרדס חנה כרכור יש הרבה אקשן חינוכי לקראת פתיחת שנת הלימודים. הנה מה שאתם צריכים לדעת כעת

 

עיריית חדרה החלה בגיוס תומכות חינוך חדשות למערכת החינוך המיוחד בעיר, במטרה לאתר אנשים ונשים בעלי גישה ואהבה לילדים, עם ברק בעיניים ויחסי אנוש מצוינים, כדי להעניק חינוך איכותי ותומך לתלמידים עם מוגבלות.  

אגף החינוך בעיר פועל להבטיח שכל ילד עם מוגבלות יקבל את התמיכה והחינוך המתאימים לצרכיו, במטרה לסייע לו למצות את הפוטנציאל האישי ולשלבו בצורה מיטבית בקהילה. האגף משקיע בהון האנושי, ומספק לתומכות בחינוך המיוחד הכשרות מקצועיות, תנאים טובים, שכר גבוה ומענקי התמדה. השקעה זו נועדה להבטיח את איכות ההוראה ולשמור על מוטיבציה גבוהה של הצוות החינוכי. 

העירייה יצאה בקמפיין לגיוס תומכות חינוך חדשות למערכת החינוך המיוחד, לגני תקשורת, לכיתות תקשורת בבית ספר רגילים ולבתי הספר לחינוך מיוחד. פגשנו 5 תומכות חינוך מבית הספר לחינוך מיוחד “פאר צור” – אלה ידייב, מיטל גרבקי, לידיה שמיר, שלומית הררי ואסתר טרקאי שיובילו את הקמפיין, שמענו מהן מה סוד הקסם בעבודה המיוחדת, וכולן אמרו פה אחד “העבודה מתחילה ונגמרת באהבה”. הן סיפרו מדוע הן ממליצות לנשים נוספות להצטרף. 

נעים להכיר

אלה ידייב, הוותיקה מכולן, עובדת 27 שנים בחינוך המיוחד ובחמש השנים האחרונות בבית הספר פאר צור. ידייב יזמה את הקמת הגינה הטיפולית בבית הספר, ומעבירה שיעורי גינון טיפולי לכיתות השונות: “הגינה מעניקה לילדים חוויה מיוחדת, הם לומדים על תהליכים בצורה מוחשית ומשמעותית וזוכים לראות אותם קורים במו עיניים. אני מאושרת שניתנת לי ההזדמנות לעשייה חינוכית עם הילדים דרך הגינה, ושיוזמה שלי התממשה. זה חלום שהפך למציאות”. “אני מבטיחה למי שתגיע לעבוד בחינוך המיוחד שהיא תתאהב בילדים” אמרה ידייב. 

מיטל גרבקי גם עובדת ותיקה במערכת החינוך המיוחד. מאחוריה 25 שנות ניסיון. מיטל מספרת שהיא אוהבת להקנות לילדים כישורי חיים: “העבודה מעניקה לי תחושת שליחות, אני רואה כמה התמיכה שלי משפיעה על התלמידים”. “כל בוקר שאני פותחת את השער ונכנסת לבית הספר, ורואה את הילדים רצים לכיווני, אין סיפוק גדול מזה. הם רואים אותי כמו אמא” אומרת גרבקי. 

מיטל גרבקי
הרבה ניסיון ומוטיבציה. מיטל גרבקי צילום עיריית חדרה

 

לידיה שמיר, שעובדת 3 שנים כתומכת חינוך בבית הספר, מדברת על תחושת השליחות: “העבודה עם הילדים ממלאת אותי, החיוך שלהם על הפנים נותן לי כוח ומוטיבציה”. לידיה משלבת את אהבתה ליצירה ואומנות, ומעבירה לילדים שיעורי אומנות, בהם חשים חומרים, לומדים על צבעים ויוצרים יצירות שנתלות ברחבי בית הספר. 

אסתר טרקאי עובדת 4 שנים בחינוך המיוחד, מספרת התרומה הגדולה שהיא מרגישה שהיא מעניקה לילדים: “המטרה לעזור לילדים לשמור על כושר גופני, ולהיות בתנועה כל הזמן”. עוד היא מספרת: “היה לי ילד בכתה שלא דיבר, ואחרי תהליך ארוך זכיתי לראות אותו מתחיל להגות מילים. ההתקדמות של הילדים מרגשת אותי, ואני מרגישה זכות גדולה להיות שותפה להתפתחות שלהם”. 

שלומית הררי, משמשת תומכת חינוך בבית הספר כבר 5 שנים ועובדת מעל לעשור בחינוך המיוחד, אומרת ש”חיוך של ילד פותר הכל”. הררי גם אחראית על האוכל וההזנה בבית הספר, כולל הקשר עם הדיאטנית ובניית תפריט מותאם ומגוון לתלמידים כדי לשמור על אורח חיים בריא. היא מעבירה שיעורי בישול לתלמידים, ובשנה הבאה צפויה ללמד שיעורי כלכלת בית וחינוך פיננסי: “אני נהנית לתת לילדים כישורים חשובים לעתיד, תזונה נכונה, וגם שמחה שיש לי האפשרות להתפתחות מקצועית בתוך בית הספר”. 

עבודה קשה

לצד תחושת הסיפוק והשליחות הגדולה שתומכות החינוך המיוחד מרגישות בתפקיד, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בעבודה קשה ולא תמיד מתגמלת. עם זאת, תומכות החינוך המיוחד זוכות לשכר גבוה ולמענקי התמדה. אנשים ונשים שמעוניינים להגיש מועמדות לתפקיד, מוזמנים לעשות זאת דרך אתר עיריית חדרה. 

מנהל אגף החינוך בעירייה, שלומי דהן, הוסיף: “העבודה בחינוך המיוחד היא עבודה שיש בה ערך רב ומשמעות עצומה. כל יום הוא הזדמנות להעניק לילדים כלים להצלחה ולסייע להם לגדול ולהתפתח בסביבה תומכת.

 

המירוץ למלגות

נאמל’ק לכם את זה כמו שאומרים. ההרשמה לקבלת מלגה לשנת הלימודים הבאה, באדיבות המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, תיסגר ב-31.8.
כחלק מהיערכות לפתיחת ההרשמה למלגות המועצה התקיים מפגש ייעוץ בכל נושא המלגות. את המפגש הובילה איילת צור, רכזת השכלה וקריירה בפרדס מרכז הצעירים. בתוך כך מציינים במועצה המקומית  ובמרכז הצעירים הפרדס כי המטרה המרכזית היא יצירת התנדבות משמעותית עבור הסטודנטים.  לשם כך מבצעים הליך של ראיונות וטיוב ההתנדבות בין הסטודנט לבין תחום הלימוד או ההתמחות שלו.  היכולות וחוזקות, לבין האגף והמחלקה הרלוונטית במועצה. בצורה שבה ששני הצדדים יצאו מרווחים.

למי מיועדת המלגה?

כל תושבי המועצה המקומית פרדס חנה כרכור הגרים ביישוב (שנתיים לפחות).  מסיימי שירות צבאי, לאומי או אזרחי או בעלי פטור מוצדק. סטודנטים לתואר ראשון או שני הלומדים במוסד המוכר ע”י המל”ג.  או ללימודי תעודת הוראה או קורסים המתוקצבים ע”י משרד העבודה. או בתי ספר לאמנויות המוכרים ע”י משרד התרבות והספורט. גם תלמידי י”ג-י”ד בחינוך טכנולוגי. בוגרי לימודים במכינה קדם אקדמית במסלול המוכר ע”י המל”ג. תיתן עדיפות לבעלי רקע סוציו-אקונומי. בעבור המלגה יש לבצע 140 שעות התנדבות במהלך השנה.
לדברי שני מלכה, מנהלת מרכז הצעירים: “אנו רואים חשיבות רבה במלגות. אלו מבליטות את הייחודיות של צעירי המושבה בעלי יזמות חברתית ורצון לתרום ולחזק את הקהילה”.
סיום הגשת המסמכים ב- 31.8.24 פרטים נוספים בטל’: 077-5524074 ובפייסבוק של הפרדס מרכז הצעירים.

 

עליזה מורן מנהלת מחלקת חינוך חדרה
באה עם השכלה נרחבת וניסיון. עליזה מורן . צילום: עיריית חדרה

המנהלת החדשה

ועדת המכרזים של עיריית חדרה בחרה בעליזה מורן, תושבת חדרה, לתפקיד מנהלת מחלקת חינוך יסודי. במסגרת התפקיד, היא תהיה אחראית על הובלת מערך בתי הספר היסודיים. קידום מענים פדגוגיים וחברתיים, וניהול תוכניות ופרויקטים ייחודיים בתחום החינוך היסודי.

מורן נשואה ואם ל-2 בנות, תושבת העיר. בעלת תואר שני (M.A) במנהל ומדיניות בחינוך מאוניברסיטת בר אילן. תואר ראשון בחינוך ממכללת לוינסקי ולימודי יעוץ ארגוני.  ליוותה שנים רבות מנהלים חדשים מטעם בית הספר למנהיגות ‘אבני ראשה’. בעשור האחרון ניהלה מורן את בית הספר בגין בנתניה. לפני כן, שימשה בתפקיד סגנית מנהלת בית ספר ניצנים בחדרה.

ראש העיר ניר בן חיים בירך:  “עליזה היא אשת עשייה ואנו בטוחים שהיא תתרום רבות לקידום החינוך בעיר “.

מורן: “אני נרגשת מאוד לחזור לעבוד בעיר שלי ולהצטרף לצוות החינוך. אני מאמינה בשיווין הזדמנויות בחינוך ומאמינה בכוחו של החינוך לשנות חיים. אעשה הכל בכדי שכל תלמיד ותלמידה בעיר יקבלו את ההזדמנויות הטובות ביותר להצליח ולהתפתח.  תוך יצירת חוויה טובה ומשמעותית”.

2 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט!

עוד כותרות

ספורט

נדלן

מירי כהן אלין כהן

מירי כהן משיקה ספר

ביתה של אושיית הרשת ונערת האיפור אלין, הגיעה למתחם מול להשיק את ספר המתכונים

רכילות

תרבות ופנאי

עסקים

לייף סטייל

בריאות

חתימה בין גבר ואישה על הסכם ממון

הסכם ממון

מדריך מקוצר על הסכם ממון לאחר נישואין בשנים האחרונות כולנו מכירים עוד ועוד אנשים

חוק ומשפט

אוכל

חינוך

מאמרים נוספים

סנ"צ אריה דורון משטרת חוף

אריה דורון מאמין בדרך

שבועיים לאחר שמונה לתפקיד דובר משטרת ישראל, מצא עצמו סנ”צ אריה דורון במתקפה תקשורתית

קומפרסור לרכב

קומפרסור לרכב

המדריך לרכישת קומפרסור לרכב להשגת כוח לצמיגים ושליטה ברכב אם אתם מחפשים ציוד ואביזרים

מסדרון שטוף -תשלום לועד בית

תשלום ועד בית

איך אפשר לייעל את התהליך של גביית ועד בית אין ספק כי אחד מהתפקידים

נהיגה בחורף

זהירות! נהיגה בחורף

ראות מוגבלת, כבישים רטובים וחלקים ורוחות חזקות – הם רק חלק מהסכנות הנלוות לנהיגה

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

מהו חימום תת רצפתי, מהן היתרונות ולמי זה מתאים החורף הישראלי אולי לא קר

גולף-איתי כהן

איתי כהן דור 3

הוא מסומן כדבר הגדול הבא בענף הגולף, הוא דור שלישי לשחקני גולף שצמחו באור

מבריטניה ישירות לישראל

רילוקיישן לישראל מבריטניה: חברת לוגיסטיקה הופכת את התהליך לקל ופשוט למרות שהשהות באנגליה במשך

מראש שיש חוזר ובענק

חברת אלוני משיקה את הטרנד בעולם העיצוב: אריחי גרניט פורצלן ענקיים במראה שיש בהשראת

מסיבה במועדון

מסיבת סמים ואלכוהול

המשטרה חשפה הלילה מסיבה רווית אלכוהול וסמים שאורגנה בשטח מפעל באזור התעשיה בבנימינה ורשמה

ניידות משטרה במחסום

מבצעי אכיפה בפרדס חנה

כחלק ממאמצי התפשטות הקורונה נמשכים מבצעי האכיפה כנגד הפרת תקנות הקורונה במרחב הציבורי, בימים

תמונה של חטיף משולשים

משולשים בשלושה טעמים

המותג Free  משיק לראשונה: חטיפים מלוחים מרכיבים טבעיים בלבד לנשנוש באריזות אישיות: “מושלשים” “מושלשים”

שריפה ביער

שבוע של גל שריפות

סיכום אירועי השריפות , תחנת כיבוי חדרה משעות הבוקר לוחמי האש של תחנת חדרה

ילד עם מסיכת קורונה וכפפות מביט מהחלון

חרדה ושמה קורונה

“הגל השני” של הקורונה חידד את העובדה כי הנגיף יישאר אתנו ככל הנראה, לעוד

הופכים חזון למציאות

הופכים חזון למציאות

ראש המועצה הגר פרי יגור : “הופכים חזון למציאות! מליאת המועצה דנה ואישרה נושאים

שתפו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן