במועצה מפעילים מוקד חינוכי ייחודי כמענה לשאלות תלמידים והורים עד לסוף שבוע זה; אחרי עשור של נדודים נפתחה ישיבה תיכונית צומחת
12 אלף תלמידות פרדס חנה – כרכור פתחו השבוע את שנת הלימודים תשפ”ד. לצד תחושת החזרה למסגרות, נשמו במועצה לרווחה – זאת לאחר שעמדו שסיימו את עבודות שיפוצי הקיץ בכל מוסדות החינוך. בשיפוצי הקיץ הושקעו השנה כשישה מיליון שקלים. זהו סכום חסר תקדים בהיקפו, המצביע בין השאר על הגידול המתמשך בתקציבים היישוביים לתחום החינוך.
במהלך הקיץ בוצעו עבודות בטיחות ייעודיות בכלל מוסדות החינוך במועצה, שכללו בין השאר בדיקות מערכות חשמל, מבנים, חצרות ומתקנים. זאת לצד ביקורות ופעולות שגרתיות המתקיימות מידי שנה כהיערכות שגרתית לפתיחת שנת הלימודים.
בין מוקדי העבודות השונים ניתן לראות את השלמת מבנה הממדים החדשים ומבנה חדש בביה”ס אורט חקלאי. בביה”ס רימון הושלמה הטמנת קו מים ומבנה כיתות חדש. בימים אלה מסתיימים, בנוסף, גם שני פרויקטים שהחלו בשנה שעברה עבור בתי הספר אורט החקלאי וכן אורט שחר. מבנה הספרייה החדש בביה”ס אורט שחר בעלות השקעה של מיליוני שקלים והקמת אודיטוריום משותף לבתי הספר שישמש גם את הקהילה, בעלות השקעה של כשמונה מלש”ח.
השנה פתחה לראשונה את שעריה ישיבה תיכונית צומחת, שבראשה עומד הרב אהרל’ה פוגל, תושב המושבה, כמנהל. במהלך העשור האחרון שימשה ישיבת נתיבות דרור באור עקיבא כבית ספר באזור המיפוי עבור תלמידי פרדס חנה כרכור. אלה נאלצו בכל יום לנסוע מחוץ לישוב למסגרת חינוכית המתאימה לזרם הממלכתי דתי. עתה, לאחר שנים של מאבק ציבורי, נעשה תיקון במשרד החינוך. לאחר הליך שכלל בין השאר את הצורך בהקמת הישיבה, הכיר בכך גם משרד החינוך. הישיבה התיכונית פועלת בסמוך לאולם הספורט הסמוך לביה”ס שרת. כישיבה צומחת הישיבה נפתחה עם שכבה ז’ בלבד. בכל שנה תתווסף שכבה – עד להפיכתה לישיבה שש שנתית (חטה”ב ותיכון)
בשבוע שלפני פתיחת שנת הלימודים פתחה המועצה מוקד חינוכי ייחודי לקראת פתיחת השנה. המוקד ימשיך לפעול עד לסוף שבוע זה. במוקד ניתן מענה לשאלות התלמידים וההורים בנושאי היערכות מערכת החינוך, לקראת שנה”ל הקרובה וכן בנושאים פרטניים. המענה ניצן על-ידי צוות אגף החינוך.
מערכת החינוך בפרדס חנה כרכור מונה כ- 80 גני ילדים, 14 בתי ספר יסודיים וחמישה בתי ספר תיכוניים. החל מהשנה התווספה ישיבה תיכונית צומחת. מערכת החינוך מתאפיינת במגוון זרמים. ממלכתי דמוקרטי, אנתרופוסופי, ממלכתי דתי, ממלכתי דתי תורני וממלכתי דתי אנתרופוסופי. זאת, במטרה לאפשר מענה פלורליסטי לתושבי היישוב. בבתי הספר ניתן למצוא מרחבי למידה דינמיים המשלבים טכנולוגיה כחלק מהגישה החינוכית. כמו כן, עידוד מעבר מלמידה תחומית ללמידה רב-תחומית – בדגש על מיצוי כישורים ופיתוח מיומנויות אישיות.