תושבי השכונה מתנגדים לתוכנית לביטול המקטע ממצפה אילן וברטעה הקיץ, ובמקומו תוסת התנועה לרחוב רעות.
האם עיריית חריש, יחד עם תושבי שכונת בצוותא יצליחו לשכנע את גורמי התכנון ומשרדי הממשלה לזנוח תוכנית סטטוטורית, שתהפוך את חייהם לגהינום תחבורתי? ימים יגידו.
עשרות מתושבי רחוב רעות בשכונת בצוותא מתכוונים להחריף את מאבקם הציבורי, בניסיון למנוע את מה שהם מגדירים “קטסטרופה תחבורתית”. על-פי תוכנית שנקבעה בשנת 2015, עוד בטרם נבנתה השכונה, החליטו גורמי התכנון הארציים ומשרד התחבורה, על ביטול המקטע בכביש עוקף 611 ממצפה אילן וברטעה. על-פי התוכנית מקטע זה אמור להתבטל במהלך קיץ 2022. אלא, שאליה וקוץ בה: התנועה תוסת לרחוב רעות השקט – זאת באמצעות כבישים רחבים.
התושבים במקום קיימו מחאה עם שילוט. ואולם, גם להם ברור, שכדי להצליח מול תוכנית סטטוטורית, הפגנות לבד לא תסייענה. בעוד התושבים טוענים, כי בעיריית חריש לא עושים מספיק כדי לשנות ההחלטה ולמצוא פתרון חלופי אחר. בעיריית חריש טוענים, כי הם פועלים לשינוי המתווה – שכאמור – היה ידוע לכולם החל משנת 2015.
ממשרד התחבורה מסרו בתגובה, בה התמקדו על ההשקעות במאות מיליוני שקלים לפתרון עומסי התחבורה, כי “המשרד מקדם את התכנון והביצוע של כבישי 611 וכן 574 הקיימים. זאת, לשיפור התנועה הקיימת. פתרון אשר מאזן בין צרכי התחבורה של העיר, לבין השמירה על שטחים פתוחים”. עוד הוסיפו במשרד התחבורה, כי “ההשקעה הנרחבת מבוצעת מתוך הבנה של צרכי העיר, ולאחר עבודת תכנון מעמיקה. עבודת תכנון הבוחנת את כלל ההשלכות וההיבטים של הפיתוח התחבורתי הנכון לעיר בטווח הקצר, בטווח הבינוני ובטווח הארוך”. במשרד התחבורה שבו והדגישו, כי מדובר על “הסתכלות וניתוח צרכים של כלל האזור והערים שסביב לה”.