13000 עובדי מנהל ומשק בארץ החלו היום את השביתה. השיבושים מורגשים היטב בבית חולים הלל יפה חדרה.
יום ראשון לשביתה במרכז הרפואי הלל יפה וכבר ניתן לראות את מה שהיה ברור כבר אתמול. ללא עובדי מינהל ומשק וללא כוחות העזר – בית החולים עומד מלכת. במסגרת השביתה הארצית, לא ניתנים שירותים לחדרי ניתוח. כמו כן, לא ניתנים שירותי ניקיון ואחזקה, שירותי חלוקת מזון, שירותי מזכירות, שירותי קבלת קהל במרפאות חוץ ועוד. המשמעות: עיכוב בהעברת חולים בין המחלקות או לחדרי הניתוח, הצטברות כביסה מלוכלכת והיעדר צוות. אין קבלת קהל במרפאות בהיעדר מזכירות, צוותי רפואה וסיעוד נאלצים לבצע עבודות שינוע מטופלים.
13 אלף עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר ב-30 בתי החולים הממשלתיים פתחו כאמור ביום שלישי בשביתה ללא הגבלת זמן. זאת, בשל הפסקת ההעסקה של כ-200 עובדי המנהל והמשק שגויסו לעבודה במהלך מגיפת הקורונה. מעט לאחר פתיחת השביתה, 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות הודיעו כי גם הם מצטרפים. “אנחנו, העובדים השקופים. דואגים לאזרחים ולחולים, אך לא מקבלים מענה תקציבי. אני קורא למשרד האוצר לקיים את מה שהובטח לנו”. כך אומר יו”ר הוועד הארצי , ניסים לוי. ברשימת דרישות השובתים: השוואת שכר של מקביליהם לתפקיד בבתי החולים של כללית. בנוסף, תוספת כוח אדם למתן פתרון לבעיית עומסי העבודה בבתי החולים הממשלתיים.
“אנחנו, העובדים השקופים. דואגים לאזרחים ולחולים, אך לא מקבלים מענה תקציבי. אני קורא למשרד האוצר לקיים את מה שהובטח לנו”.
ד”ר אמנון בן משה, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים, מוסר בתגובה, כי “תוצאות השביתה קשות. מהבוקר זורמות פניות של אחיות אחראיות ורופאים על צרכים בסיסיים מול המטופלים. צרכים שאינם זוכים למענה והם חיוניים לטיפול הרפואי. חולים לא יכולים להמשיך להיות מטופלים כראוי ללא החלפת מצעים. ללא פינוי אשפה מהמחלקות והמרפאות וללא מענה טכני למכשור וציור רפואי. עובדי מנמ”ש פועלים במתכונת חירום מצומצמת בלבד. היכולת שלנו לתת מענה לכל אלה, הולכת ופוחתת. ככל שעוברות השעות נעשה יותר ויותר קשה ומורכב.
ד”ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, הוסיף כי “מדובר במאבק מהותי ביותר הנוגע לבטיחות ואיכות הטיפול. זאת כחלק מתן שירותי רפואה במערכת הבריאות. יש להוסיף תקנים בכל התחומים הנוגעים למנהל ומשק וכן לשפר את תנאי העסקת העובדים, כל זאת בהלימה לצרכים של מערכת הבריאות בעובדים מקצועיים ומיומנים ובמספר העונה לדרישות ההולכות וגוברות במנהל ומשק, על מנת לעמוד בסטנדרט טיפולי הולם