איך לבצע קידום אתרים אורגני SEO שיניב תוצאות מעולות?
בעידן הנוכחי אין כמעט עסק שאין לו אתר. הסיבה לכך פשוטה: כל בעל או בעלת עסק מבינים שבלי נוכחות אינטרנטית, קשה, ואולי אפילו בלתי אפשרי להצליח. למרות זאת, חלק גדול מהאתרים לא מניב את התוצאות הרצויות – בגלל שהוא לא מקודם נכון, או לא מקודם בכלל. רק קידום אתרים אורגני SEO אפקטיבי ומדויק יאפשר להפיק מקסימום תועלת מהאתר. כדאי להבין מה כולל התהליך.
מחקר מילות מפתח יסודי
הבסיס של קידום אתרים אורגני SEO מוצלח הוא מחקר מילים. מהות השלב הזה היא למצוא את כל הביטויים שעבורם כדאי להופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפושים של הגולשים בגוגל. המחקר הזה מחייב בקיאות של ממש, מפני שלכל עסק יש מאפיינים ייחודיים. לכן הלקוחות הפוטנציאליים שלו מתנהלים באופן שונה מלקוחות של עסקים אחרים. דבר שבא לידי ביטוי גם בחיפושים בגוגל. בחלק מהמקרים כדאי לקדם את האתר עבור ביטויים ספציפיים מאוד. למשל “תיקון מסך אייפון בזול”, ובמקרים אחרים דווקא ביטויים כלליים יותר כמו “החלפת מסך בסמארטפון” יובילו גולשים רבים לאתר. עוד אופציה שתמיד כדאי לשקול היא ביטויים לוקאליים, לדוגמה “מעבדת סלולר בחיפה”.
מחקר מתחרים
לאחר השלמת מחקר מילות המפתח, יש עוד מחקר שכדאי מאוד להקדיש לו משאבים: מחקר מתחרים. הכוונה היא לבחינה מדוקדקת של אתרי המתחרים העיקריים. כדי להבין מיהם אותם מתחרים אפשר לבחון מי מופיע במקומות הראשונים בגוגל עבור הביטויים הרלוונטיים, ולרוב גם בעל או בעלת העסק יודעים לציין מי מתחרה איתם על לב הלקוחות. בדיקת האתרים של המתחרים מספקת השראה ורעיונות גם לאתר של העסק עצמו.
אופטימיזציה של התוכן באתר
המהות של קידום אתרים אורגני SEO היא השבחת האתר. אחרי שיודעים מהם הביטויים שעבורם כדאי במיוחד להופיע במקומות גבוהים, ונאסף גם מידע לגבי המתחרים, אפשר לתכנן את האתר האופטימלי. בפרט מומלץ להוסיף תכנים שמספקים מענה לחיפושים הנפוצים ביותר ולביטויים שנמצאו מתאימים במסגרת מחקר המילים.
כמו כן כדאי להשביח תכנים קיימים כך שיספקו ערך אמיתי לגולשים. תכנים שישכנעו אותם להישאר באתר זמן רב ככל האפשר. גוגל מייחסת לפרמטר הזה משקל נכבד.
אופטימיזציה טכנית
עוד מרכיב חשוב בכל תהליך קידום אתרים אורגני SEO הוא אופטימיזציה טכנית. הכוונה היא לתשומת לב לכל המרכיבים הטכניים באתר. תגיות, תמונות, מהירות הטעינה שלו, ההיררכיה ועוד ועוד.
קידום אתרים אורגני SEO באמצעות קישורים
בתחילת הדרך גוגל התבססה על קישורים, מתוך האמונה שאתר שיש אליו קישורים רבים הוא אתר איכותי. האמונה התגלתה כנאיבית, בעיקר עקב כמות גדולה של קישורי ספאם, אבל גוגל התאימה את האלגוריתם שלה ופיתחה דרכים יעילות להבחין בין קישור אמיתי לקישור מזויף. בהתאם גם כיום כדאי מאוד לחזק את תהליך קידום האתר באמצעות קישורים – שחייבים להיות איכותיים.