עוד נתונים מקומיים על התמונה החינוכית הארצית של התיכונים לשנה”ל תשפ”ג: בחדרה עלו אחוזי הזכאות לבגרות, עליה באחוזי בגרות מצטיינות ובמקצועות אנגלית ומתמטיקה. אמית נתיבות דרור באור עקיבא מתפאר בהכפלת אחוזי הבגרות תוך 7 שנים. הנה הפרטים
משרד החינוך פרסם הבוקר את “התמונה החינוכית הרשותית והבית ספרית” של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תשפ”ג. זו ממחישה את ההישגים המרשימים ומגמת העלייה המתמשכת במערכת החינוך בחדרה. הנתונים מראים עלייה ניכרת במספר תחומים מרכזיים, ביניהם אחוזי הזכאות לבגרות, אחוזי הזכאות לבגרות מצטיינת, הישגים באנגלית ובמתמטיקה, וההשקעה בצוותי החינוך בעיר.
אחוז הזכאות לבגרות עמד השנה על 79.8%, 3.6% מעל הממוצע הארצי, מה שמצביע על הצלחת המאמצים המתמשכים של אגף החינוך בעיר לחזק את מערכת החינוך. מגמה זו באה לידי ביטוי גם בעלייה במספר התלמידים הניגשים לבחינות בגרות ברמות הגבוהות של 4 ו-5 יחידות באנגלית ומתמטיקה. זאת הודות לתכנית המצוינות העירונית שמפעיל אגף החינוך בבתי הספר העל יסודיים בשיתוף קרן טראמפ. 51% מהתלמידים הצליחו בבגרות באנגלית ברמת 5 יחידות לימוד. זו עליה של 6% מהשנה שעברה וגבוה מהממוצע הארצי. בנוסף 14.6% מהתלמידים עברו את בחינות הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד, נתון גבוה מהשנה שעברה.
אחד היעדים המרכזיים שהציב ראש העיר ניר בן חיים הוא קידום מצוינות מדעית. זו במטרה שתלמידי ותלמידות העיר ישתלבו ויובילו במקצועות העתיד. לשם כך, בימים אלו החלו בעירייה לקדם תוכנית בשיתוף הטכנודע בחדרה. זאת במטרה לחזק את לימודי המדעים ולשפר עוד יותר את אחוזי ההצלחה במקצועות אלה.
אחוזי נשירה נמוכים
לא ניתן להתעלם מההשקעה הגדולה בצוותי החינוך. “המורים והמחנכים בעיר זוכים לליווי צמוד והכשרות מקצועיות לצד טיפוח קהילת מחנכים שמחזקת את תחושת השייכות, זאת כחלק מהמאמצים שלנו לשיפור איכות החינוך ולהצבת צוותי החינוך בקדמת הבמה” אומר שלומי דהן, מנהל אגף החינוך. מהנתונים ניתן לראות כי המורים בחדרה מדווחים על תהליכים איכותיים וטובים לקליטה וליווי של מורים חדשים, שיתופיות בין מורים ומרביתם מביעים שביעות רצון מעבודתם וחשים סיפוק, הרבה מעל הממוצע הארצי. השקעה זו באה לידי ביטוי גם בתחושת השייכות של התלמידים, כאשר 47% מהם מציינים כי למוריהם אכפת מהם גם בנושאי הלמידה וגם בנושאים חברתיים ורגשיים.
אחוזי הנשירה בחדרה נמוכים משמעותית מהממוצע הארצי, עם שיעור של 0.5% בלבד. נתון זה משקף את ההשקעה הגדולה שמבצעת העירייה בתלמידים במטרה לדאוג לכך שכל תלמיד שנכנס למערכת החינוך בעיר, יסיים אותה עם תעודת בגרות לצד הפעלת היחידה לקידום נוער. אשר מעניקה מסגרת קטנה לנערים שנשרו מסיבות שונות.
בעיר חדרה הנהגת הורים עירונית וועדי הורים בית ספריים פעילים ושותפים לעשייה החינוכית. ולא בכדי כל הפרמטרים הקשורים למעורבות הורים, לרבות ערוץ תקשורת פתוח בין בית הספר להורים, אוזן קשבת וקשר אישי עם המחנכים גבוהים מהממוצע הארצי.
ראש העיר ניר בן חיים : “אנו רואים במערכת החינוך של חדרה מנוע צמיחה מרכזי. אנו גאים בתלמידים, בצוותי החינוך ובהישגים המרשימים. החזון שלנו הוא להעניק לכל תלמיד את הכלים והיכולות להצליח. הן באקדמיה והן בהמשך דרכם המקצועית. תודה לאגף החינוך, למחלקה לחינוך על יסודי, למנהלי בתי הספר ולכל צוותי החינוך בבתי הספר על המסירות והמחויבות להצלחת תלמידי חדרה”.
צילום ילדי חדרה: רמה שפי
נותנים את הנשמה – המורים שהקפיצו את נתוני הזכאות ב50%
לפני 7 שנים היו רק 62% מתלמידי ישיבת אמית נתיבות דרור באור עקיבא זכאים לתעודת בגרות, היום פורסם כי בשנת תשפ”ג הנתון קפץ ליותר מ-96%. הישיבה שמצטיינת ביחס האישי ובמתן מקום לכל תלמיד מאור עקיבא, מקבלת גם תלמידים רבים מכל האזור. הם מבקשים את האווירה המיוחדת של חינוך למצוינות ערכית וגם לימודית ברוח דמותו של אל”מ דרור וינברג הי”ד, המפקד הנערץ שנפל בפיגוע בשנת 2002 לפני שעמד להיכנס לתפקידו כמח”ט הצנחנים.
הרב מתן הומינר, שנכנס השנה לנהל את הישיבה אומר כי הרוח המיוחדת של המחנכים והמורים עושה את ההבדל: “אצלנו מחנכים כל תלמיד למצות את היכולת ומנסים לתת לו את הכלים לכך. המורים שלנו שואפים לסייע לתלמידים לבנות את עצמם לחיים. הבגרות היא אתגר והיא מחזקת את שרירי הלמידה וההתמדה. לפני הבגרויות המורים שלנו לא מוותרים על אף תלמיד. אם צריך מגיעים אליו הביתה, נשארים איתו אחרי שעות הלימודים. אפילו בחופשים וגם פותחים קבוצה משותפת שפתוחה כל היום וכל הלילה לעזור, לתמוך ולקדם הצלחה. ההישג הוא עדות לעבודה קשה ומקצועית של הצוות בראשותו של המנהל היוצא הרב רמי כדר. שהוביל את הרוח שבישיבה התלמיד נמצא במרכז והצוות כולו מושקע בהצלחתו. כך צריך לפעול מקום שמבקש לעשות עבודה חינוכית המתאימה לדור הזה”.
בכמחצית מהשנה האחרונה שירת המנהל במילואים כקצין המבצעים של חטיבה 261. הוא מספר “בשטחי הכינוס בעזה פגשתי בוגרים שלנו, לוחמים שמוכנים למסור את נפשם למען המדינה ועל כך גאוותנו האמיתית. הבגרות חשובה אבל עיקר האנרגיה שלנו מוקדשת להקניית ערכים וקידום כל תלמיד. להגשים את חלומותיו ולתרום למדינה ולחברה”.