עמותת אור ירוק שסקרה את כל ערי הארץ מראה שהנתונים לגבי חדרה, אור עקיבא, חריש ובינימינה לא מעודדים
רק היום , ראשון ארעה תאונת דרכים קטלנית בין משאית להולכת רגל בת 76 ברחוב דרך הבנים בפרדס חנה כרכור.
גורמי רפואה נאלצו לקבוע את מותה בזירה.
בוחני תאונות הדרכים של מחוז חוף הגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות התאונה לצד עיכובו של נהג המשאית הפוגע.
60 תאונות דרכים קטלניות במעורבות משאיות (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) מתרחשות בכל שנה בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס. משמעות הנתון הוא כי בכל שנה נהרגים לפחות 60 בני אדם בתאונות דרכים במעורבות משאיות כבדות במשקל 3.5 טון ומעלה (בתאונה קטלנית אחת יכולים להיהרג מספר בני אדם).
51 תאונות דרכים קטלניות במעורבות משאיות במשקל 3.5 טון ומעלה אירעו בשנת 2023, לאחר ששנת 2022 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון במעורבותן של משאיות כבדות עם 77 תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד.
מערכת העיר ניוז בדקה את תמונת המצב בערי השרון הצפוני :
באור עקיבא היו 16 תאונות דרכים עם מעורבות כלי רכב כבדים בעשור האחרון. מתוכן 6 תאונות קשות ו-6 קלות. בזכרון יעקב היו 4 תאונות במעורבות של כלי רכב כבדים, כלומר משאיות. מתוכן תאונה אחת קטלנית.
בחדרה היו לא פחות מ-64 תאונות דרכים עם מעורבות של כלי רכב כבדים, מתוכן 4 תאונות הוגדרו קטלניות ו-7 הוגדרו תאונות קשות. בבינימינה היו 2 תאונות. בחריש היו 5 תאונות עם כלי רכב כבדים מתוכן אחת קשה.
לשם השוואה, 398 תאונות דרכים במעורבות משאיות כבדות במשקל 3.5 טון אירעו בתל אביב-יפו בעשור האחרון (2023-2014), שהיא העיר עם הכי הרבה תאונות, אולי בגלל גודלה או המרכזיות שלה. מהן 22 היו קטלניות (לפחות הרוג אחד), ו-80 קשות -הגבוה ביותר בעשור האחרון. 29 תאונות דרכים במעורבות משאיות כבדות במשקל 3.5 טון אירעו בעיר בשנת 2023, שתיים מהן קטלניות ושבע תאונות קשות.
עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “משאיות מעורבות בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה מחלקן במצבת כלי הרכב. הן למעשה פצצות מתקתקות שנוסעות לידינו בכביש. למשאיות מאפיינים ייחודיים המגבירים את הסיכון לתאונת דרכים – משקל המשאית, הגודל והגובה בשילוב מהירות הנסיעה מקשים על הנהג לעצור בפתאומיות, מגדילים את מרחק העצירה כמו גם קטלניות התאונה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הזניחו את תחום הרכב הכבד במשך שנים והנתונים הקשים בהתאם. הגיע הזמן לרפורמה מקיפה בתחום כלי הרכב הכבדים אשר תוביל לירידה במספר התאונות הקטלניות. תוספת נהגים מקצועיים, הקפדה על שעות הנהיגה לפי החוק, חיזוק מערך האכיפה בנושא תקינות המשאיות והגברת המודעות והמקצועיות של הנהגים הן פעולות שיש להטמיע במהירות וביעילות כדי להציל חיי אדם. עשרות בני אדם נהרגים בכל שנה בתאונות עם משאיות ובמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקחת אחריות ולייצר תכנית מוסדרת שתוביל לצמצם מספר ההרוגים הגבוה”.
1תגובה