עולם השיווק נשען על הרבה ערוצים, ומי שממנף אותם היטב, חורט את המותג שלו בתודעת הלקוח בצורה עמוקה שאין ממנה דרך חזרה. יש לא מעט ג’ינגלים שתקועים לכם בראש, שכל מה שצריך זה זמזום של 3 תווים מהם ומיד אתם זוכרים – שם החברה והמותג, ואיזה שירות הם נותנים. הגאונות של יצירת מהלך שיווקי שמגיע ללב ולתת מודע של הלקוח זו אומנות של ממש, ועם מוצרי פרסום נכונים אתם גם יכולים לעשות זאת.
הרעיון הוא פשוט: לתת ללקוח הפוטנציאלי (או הממשי), או לכל מי שאתם רוצים שיפתח נאמנות למותג (כולל עובדים!) מתנה שהוא אוהב, שמגיעה מכם, ונושאת את המותג שלכם. בצורה זו הוא מתרגל לחבר בין המותג שלכם למשהו שימושי, נוח, יעיל, איכותי, וכיו”ב. זה לא צריך להיות יקר. זה לא צריך להיות משהו יוצא דופן. אפילו להפך – ככל שזה משהו פשוט יותר, שימושי יותר, אפילו יומיומי יותר, כך טוב יותר, שכן אז הוא משתמש במוצר זה יותר, ולא אחת לזמן מה, והוא נחשף שוב ושוב למותג שלכם.
איזה מוצרי פרסום הולכים הכי טוב?
שאלת האיכות היא שאלה מורכבת, שכן אפילו עם ביצוע סקרים ושאלונים , הרי שבסופו של דבר אין מדד אמפירי חד-משמעי שיוכל לקבוע עבורכם. התבונה היא להתבונן ולהכיר את ה”מיינד-סט” של הלקוחות שלכם, ולבנות פרופיל לקוח אידיאלי. דרך הפרופיל הזה תוכלו להבין איזה מוצרי פרסום יתאימו ללקוח בצורה הטובה ביותר, ויגרמו לו לחוות את מה שאתם מחפשים שהוא יחווה, ממש כמו כל משווק אחר – מה יגרום ללקוח הזה לקנות אצלי?
לפניכם רשימה קצרה שנועדה לתת לכם השראה לרעיונות למוצרי שיווק ופרסום שכאלו –
- מצתים ממותגים – מתאים לדוגמא קהל שצורך טבק ושאר מוצרי עישון, או קהל שעישון נחשב אצלו לסמל סטטוס
- תיקי גב ממותגים – טריק כפול, כי המוצר שימושי באמת, ואתם זוכים ל”שלט מהלך” כשהלקוח משתמש בתיק
- מחזיקי מפתחות – זול, אך שימושי, כולם משתמשים במפתחות, כמה פעמים ביום, אז העין תפגוש את המיתוג על בסיס יומיומי
מתנות לעובדים – מיתוג עצמי בתוך הארגון
מחקרים רבים נעשו על התנהלות ארגונים והתנהלות העובדים בארגון. ישנם כל מיני דברים שגורמים לעובדים לעבוד טוב יותר. הראשון הוא תחושה של עשייה משותפת למען מטרה גדולה יותר. ארגון למטרות רווח שתורם לארגונים ללא מטרות רווח בשיתוף העובדים, אשר בוחרים למי לתרום, יזכה לרוב לתרבות עובדים מבוססת יותר, נעימה יותר, וחדורת מוטיבציה.
זו רק דוגמא אחת מני רבות, ודוגמאות לכך ניתן לראות אצל חברות ענק כמו גוגל, שיודעות במה הכי משתלם לפנק את העובדים כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. שימו לב שהשאלה “האם לפנק את העובדים?” בכלל לא עולה על הפרק, אלא רק כיצד, ועם מוצרי פרסום ממותגים ניתן לתת להם מתנות תוך חיבור עמוק יותר של העובד למותג אותו הוא מייצג.