האיש נפגע מרכב ברחוב הרב קוק וטופל ע"י מד"א. אספנו נתונים חשובים לגבי היפגעות הולכי רגל בישראל
בשעה 18:17 , ערב שלישי, התקבל דיווח במד"א במרחב שרון, על הולך רגל שנפגע מרכב ברחוב הרב קוק בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מיהרו להגיע למקום והעניקו לו טיפול רפואי. האיש , גבר כבן 70 פונה לבי"ח הלל יפה, גבר כבן 70 כשהוא במצב קשה עם חבלת ראש.
חובשת מד"א אורלי קינן סיפרה: "הפצוע שכב עם הכביש כשהוא בהכרה וסובל מחבלת ראש. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות וקיבועים. גם פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמו השנה את הנתונים לשנת 2023. נראה שכולם צריכים לדעת אותם : ב-2023 נהרגו 358 בני אדם ב-336 תאונות קטלניות, לעומת 340 הרוגים ב-313 תאונות קטלניות בממוצע השנים 2020-2022.
28% מההרוגים הם הולכי רגל, 30% משתמשי רכב פרטי ו-21% רוכבי אופנוע וקטנוע. בדרכים העירוניות נרשמה עליה של 12% במספר ההרוגים ביחס לממוצע השנים 2020-2022.
גורמים תורמים לתאונות דרכים:
מספר גורמים תורמים לשכיחות הגבוהה של תאונות הדרכים בישראל. נושא מרכזי אחד הוא מספרם הרב כלי רכב על הכבישים כולל אופנועים ואופניים חשמליים. ביחד עם גידול אוכלוסין וכלכלה צומחת, מספר המכוניות והאופנועים עלו בצורה משמעותית ביות. כך שכמות הרכבים מייצרים עומס נוסף על תשתיות הכבישים ומגבירים את הסיכון לתאונות דרכים בצורה משמעותית.
גורם נוסף שתורם הוא היעדר אמצעי בטיחות בדרכים נאותים. למרות המאמצים לשפר את התשתיות, בכבישים רבים בישראל עדיין חסרים מאפייני בטיחות בסיסיים כמו רמזורים, מעברי חצייה להולכי רגל וממורות מהירות. היעדר זה של אמצעי בטיחות חיוניים מהווה סיכון משמעותי הן לנהגים והן להולכי רגל. אנו כיום רואים כי יותר ויותר הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים.
כמעט כל יום נהרגים נפגעי תאונות דרכים, ובכל שלושה ימים נהרג הולך רגל. כל ארבעה ימים נהרג נוסע ברכב פרטי בכלל זה ילדים או נער מתבגר.
מהנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי שתי אוכלוסיות בולטות בהיפגעות הגבוהה כהולכי רגל – אזרחים ותיקים (37 הרוגים) וילדים (16 הרוגים). שתי האוכלוסיות הללו מהוות 51% מכלל הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023. עשרה הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 בירושלים. זאת לעומת חמישה הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו.