החלופה החדשה כוללת תחנת רכבת בכניסה לחריש, עם גשר או מעבר תת קרקעי שיחבר בין חריש לתחנה.
התפתחות בהליכי תכנון המסילה המזרחית. בדיון שנערך בישיבת המועצה הארצית אישרו הגורמים לבחון חלופה חדשה. החלופה: תחנת רכבת בכניסה לחריש (סמוך לקניון). על פי החלופה החדשה, מהתחנה שתקום בחריש, ייבנה גשר או מעבר תת קרקעי. הגשר יאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרכבת. המסילה תוקם בסמוך לכביש 6 מצידו המערבי. היא תהיה מסילה שקועה. כלומר, בתוך תעלה לצורך מניעת מפגעי רעש.
פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה – דרך שפלת החוף. זאת, מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק. היא תחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה). עיריית חריש פועלת רבות מזה מספר שנים על מנת שהרכבת תעבור דרך חריש. בדיון שהתקיים השתתפו ראש העיר יצחק קשת ומהנדסת העיר שרון פישמן.
החלופה החדשה מצטרפת לשתי חלופות נוספות הנמצאות על השולחן. הראשונה היא חלופת מנשה. מסילה שתוקם על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום (הכביש המוביל לצומת מג”ב כיום). במסגרת חלופה זו, תחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש תהיה סמוך למחלף מג”ב. העירייה מתנגדת בתוקף לחלופה זו,
במסגרת חלופה שנייה, תקים המדינה תחנת רכבת בכניסה לעיר בסמוך לכביש הגישה הדרומי העתידי (611). במסגרת חלופה זו, הרכבת תעבור בתוך מנהרה תת קרקעית מתחת לשטח הבנוי של חריש מדרום לצפון. הקושי בחלופה זו, שעלותה נאמדת במאות מיליוני שקלים יותר מאשר חלופת מנשה.
המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה התנגדו עד כה לחלופת המנהרה ותמכו בחלופת מנשה. אחרי מאמצים רבים של העירייה הוחלט לחזור לשולחן השרטוטים כדי לגבש את החלופה השלישית. החלופה תאפשר חיבור ישיר של תושבי חריש למערך הרכבת.
ראש העיר יצחק קשת אמר לאחר הדיון הביע את שביעות רצונו. “החלופה החדשה משרתת היטב את תושבי חריש. היא חלופה ריאלית מבחינת עלויות ההקמה שלה. אין ספק, שתחנת רכבת בחריש תהיה מנוע צמיחה אדיר לעיר החדשה. אנחנו דוחפים בכל הכוח כדי שהחלופה הזו תתקבל”.