האפליקציה, מסביר ד”ר נמרוד אבירן, מאפשרת ליווי ומעקב מרחוק אחר מטופלים שעברו ניתוח כירורגי ושוחררו לבתיהם – עד הגעתם לביקורת במרפאה.
במערך הכירורגי של המרכז הרפואי הלל יפה מיישמים שירות ייחודי, המאפשר מעקב מרחוק אחר מטופלים שעברו ניתוח כירורגי. בין אם מדובר בניתוח חירום ובין אם אלקטיבי (יזום). המעקב, באמצעות אפליקציה ייעודית, מתבצע מרגע השחרור ועד הביקורת במרפאה. ביקורת המתקיימת לרוב כעבור חודש ימים מהניתוח.
הרופאים עוקבים אחר המדדים באמצעות אפליקציה של ניטור מרחוק. המטופלים מקבלים לביתם בהשאלה ציוד ניטור. הציוד כולל מד לחץ דם, מד סטורציה ומד חום. את תוצאות המדדים הם ממלאים באפליקציה ייחודית בנייד. הרופאים עוקבים מדי יום אחר הנתונים. במקביל, האפליקציה מאפשרת למחלימים להתכתב עם הצוות הרפואי, לשאול שאלות ולהתייעץ.
ד”ר נמרוד אבירן, מנהל שירותי כירורגיה דחופה במרכז הרפואי הלל יפה, מסביר. “הרעיון המרכזי הוא לשים את המטופל במרכז ולעקוב אחריו גם לאחר הניתוח. הטיפול אינו מסתיים בשחרור המטופל לביתו. עד הגעתו לביקורת, אנו מבצעים שיחות יזומות ומעקב אחר המדדים שלו כדי לוודא שאינו סובל מסיבוכים כלשהם לאחר הניתוח. במידה שאנו מבחינים במדדים חריגים, אנו מזמנים אותו לבדיקה מוקדמת במרפאה. שירות זה מונע אשפוזים חוזרים ופניות חוזרות לחדר המיון. השירות מעניק למטופל ליווי אישי ותחושת בטחון שיש לו למי לפנות במקרה הצורך”.