לראשונה בארץ: מרכז המבקרים בנמל קיסריה, האתר הארכיאולוגי והגן הלאומי המונגש הראשון בישראל. אפליקציה ייעודית תאפשר ל-מאות אלפי עוורים ולקויי ראייה ליהנות מהמתחם
במסגרת פעולות שיפור ושדרוג הנגישות בנמל קיסריה, אשר בחלקו הצפוני של הגן הלאומי, החברה לפיתוח קיסריה השיקה אפליקציה Right Hear המאפשרת לעיוורים ליהנות ממגוון האטרקציות: קמרונות הנמל, מרכז המבקרים ומקומות הבילוי והתיירות.
בישראל חיים היום למעלה מ-25,000 עיוורים ועוד כ-200,000 איש המתמודדים עם לקויות ראיה, ובשל כך אינם זוכים לחוויות ביקור איכותיות במקומות ציבוריים רבים.
אפליקציית Right Hear הינה מערכת ניווט להגברת התמצאות ולהכוונה. האפליקציה הותאמה במיוחד עבור מבקרי נמל קיסריה הרוחש פעילות ועניין כאתר תיירות מוביל בישראל. האפליקציה מאפשרת הנגשת האטרקציות השונות עבור עיוורים ובעלי לקויות ראיה וקשיי התמצאות עם מידע זמין ומדויק במגוון מוקדי עניין בכל רחבי הנמל. מערכת הניווט החכמה מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות לטייל באופן עצמאי ובטוח יותר בלי צורך בקבלת הסברים ו/או הכוונה של אדם אחר ובכך לזכות בסיור בעצמאות מליאה המעשירה את חוויית הביקור בין העתיקות: קמרונות הנמל, מרכז המבקרים, במת המקדש, המדרגות המונומנטאליות, תצפית הנמל העתיק ועוד.
מיכאל כרסנטי, מנכ”ל החברות לפיתוח ולנכסי קיסריה, מסר למערכת העיר News, כי “הפרויקט הוא נדבך נוסף במחויבות ובמדיניות ה-ESG (השקעה אחראית) שלקחנו על עצמנו בפעילות החברות ומהלך שיחזק את השוויון וההתחשבות בכלל ובבעלי הצרכים המיוחדים בפרט”.
- בתמונה: קמרונות במרכז המבקרים החדש בקיסריה. צילום: יוני ריקנר, ויקטור לוי ארט, אסף פינצ’וק